چنین پیشرفتهایی در ساعتهای هوشمند فروش اینگونه محصولات را نیز افزایش داده، به طوری که در سال ۲۰۱۸ شاهد رشد چشمگیری در فروش ساعتهای هوشمند بودیم. به تازگی Strategy Analytics گزارشی را در مورد برترین عرضه تولیدکنندگان ساعت هوشمند در سال ۲۰۱۸ منتشر کرده که در ادامه به بررسی آن خاهیم پرداخت.
طبق انتظار، پرفروشترین مدل در این لیست، ساعتهای هوشمند شرکت اپل (Apple Watch) است، این شرکت در سال ۲۰۱۸ بیش از ۲۲ میلیون نسخه از اپل واچ را به بازار عرضه کرده است، این آمار به طور حدودی نصف کل عرضه ساعتهای هوشمند به بازار در سال میلادی گذشته است که نشان دهنده برتری مطلق اپل در این زمینه است. در مقام دوم نام شرکت Fitbit دیده میشود که کمی غافلگیر کننده است، سامسونگ علیرغم اعتبار و قدرت تبلیغاتی که دارد در سال گذشته نزدیک به ۲۰۰ هزار دستگاه ساعت هوشمند کمتر از Fitbit به بازار عرضه کرد و به همین دلیل در رتبه سوم قرار گرفته است.
نکته قابل توجه آن است که اختلاف فیتبیت و سامسونگ با اپل بسیار زیاد است، همانطور که گفته شد اپل در سال گذشته بیش از ۲۲ میلیون ساعت هوشمند عرضه کرده در حالی که فیتبیت و سامسونگ هر کدام نزدیک به ۵ میلیون و نیم نسخه از ساعتهای هوشمند خود را روانه بازار کرده اند. مدل Versa شرکت فیتبیت با قیمت مقرونبهصرفه و ویژگیهای زیاد توانسته یکی از پرفروشترین مدلهای سال ۲۰۱۸ باشد و آمار فروش فیتبیت را بالا ببرد.
در مورد سهم بازار این شرکتها نیز شرایط مانند جدول عرضه به بازار است، اما تنها تفاوتی که وجود دارد کاهش سهم اپل است. شرکت اپل در سال گذشته میلادی ۵۰ درصد از سهم بازار را در اختیار داشت و این در حالی است که در سال ۲۰۱۷ این رقم به ۶۰ درصد میرسید.
از طرفی سهم بازار فیتبیت ۱۰ درصد رشد داشت که نشان میدهد این شرکت توانسته با افزایش فروش خود سهم اپل را کم کند، فیتبیت از ۱.۷ درصد سهم بازار در سال ۲۰۱۷ به ۱۲.۲ درصد در سال ۲۰۱۸ رسید که رشد چشمگیری است. سامسونگ نیز تنها ۱ درصد رشد داشته و به سهم بازار ۱۱.۸ درصد رسیده است. در سال جاری با توجه به عرضه مدلهای جدیدی سامسونگ انتظار میرود عرضه و فروش این شرکت افزایش پیدا کند.
بیشتر بخوانید: مچبند هوشمند FitBit به زودی عرضه میشود +تصاویر
انتهای پیام/