سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کاهش بهای نفت در بازار آسیا

بهای نفت تحت تأثیر نگرانی‌ها در مورد نتیجه گفتگو‌های تجاری آمریکا و چین و چشم‌انداز‌های اقتصادی تیره و تار جهان، در بازار آسیا رو به کاهش گذاشت.

­به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، بهای نفت امروز چهارشنبه تحت تأثیر نگرانی‌ها در مورد نتیجه گفتگو‌های تجاری آمریکا و چین و چشم انداز‌های اقتصادی تیره و تار در جهان، در بازار آسیا رو به کاهش گذاشت.

در معاملات الکترونیک صبح امروز بازار آسیا، هر بشکه نفت خام سبک شیرین آمریکا (وست تگزاس اینترمدیت/ نفت خام پایه آمریکا) برای تحویل در ماه آوریل با ۱۷ سنت کاهش، ۵۸ دلار و ۸۶ سنت معامله شد. بهای هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال برای تحویل در ماه مه نیز یک سنت کاهش یافت و به ۶۷ دلار و ۶۲ سنت رسید.

کمیته پیگیری توافق سازمان کشور‌های صادرکننده نفت و شرکایش دوشنبه لغو نشست اوپک با حضور تمام اعضا را پیشنهاد کردند؛ اتفاقی که تصمیم گیری در مورد تمدید یا عدم تمدید توافق محدود کردن تولید را به تعویق انداخت. این توافق از اول ژانویه اجرا می‌شود. به گفته کارشناسان، چنین تعویقی به معنای اراده برای حفظ محدودیت‌های تولید تعبیر شد و از قیمت نفت حمایت کرد.

«ای ان زد بانک» در تفسیر بازار نوشت: «نشانه‌های مشکلات در گفتگو‌های تجاری آمریکا و چین، به نظر می‌رسد حس بازار را متوقف کرده و افزایش ارزش دلار سبب شده است تقاضا برای نفت کاهش پیدا کند.»

از آنجا که نفت با دلار معامله می‌شود، هر گونه افزایش ارزش دلار، از جذابیت نفت برای سرمایه گذارانی که ارز‌های دیگر در اختیار دارند، می‌کاهد. بنابراین موجب کاهش تقاضا و در نتیجه افت قیمت نفت می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: قیمت نفت ، آسیا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.