سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز؛

افزایش بازدیدهای شبانه روزی از داروخانه ها در ایام نوروز ۹۸

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در آستانه آغاز سال نو، از برنامه ریزی برای توسعه بازدیدهای نظارتی این معاونت در ایام تعطیلات نوروز خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محمدجواد خشنود معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به بخشی از اقدامات واحد نظارت بر داروخانه ها و شرکت های توزیع در معاونت غذا و دارو گفت: انجام بیش از هزار و ۹۰۰ مورد بازدید در شیراز و بیش از چهار هزار و ۵۰۰ مورد بازدید در سایر شهرستان های استان، رسیدگی به بیش از ۲۰۰ مورد شکایت در ماه، پایش عملکرد شبکه های بهداشت و درمان و تلاش برای ارتقای عملکرد آنها، بازدید از ۴۵ شرکت توزیع دارو و کنترل نحوه تامین، نگهداری و توزیع داروها بخشی از اقدامات این واحد در سال ۹۷ بوده است.

او ادامه داد: در تعطیلات نوروز ۹۸ نیز با توجه به اهمیت سلامت عمومی و نظارت دقیق بر ارائه صحیح دارو به عنوان یکی از حلقه های مهم زنجیره درمان، افزایش کمیت و کیفیت بازرسی از داروخانه ها و شرکت های پخش در نوروز ۹۸ برای ارتقای خدمات مدنظر است که در همین راستا، بازرسی از داروخانه های روزانه و شبانه روزی با افزایش قابل توجه در ایام نوروز ۹۸ نسبت به مدت مشابه سال های قبل اجرا می شود.

خشنود گفت: همچنین رسیدگی به شکایت های مردمی به صورت حضوری، تلفنی و به کمک سامانه پیغامگیر معاونت غذا و دارو به شماره ۳۲۱۲۲۲۴۰ در سریع ترین زمان ممکن انجام می شود.

وی، از تلاش های واحد نظارت بیمارستانی به عنوان بخش دیگری از خدمات این مجموعه یاد کرد و افزود: با هدف بررسی دقیق داروخانه های بیمارستانی، حدود ۷۵۰ مورد بازدید از داروخانه های بیمارستانی، بیش از۵۰ مورد اعتباربخشی بیمارستانی، بررسی طرح مصرف منطقی دارو و پایش اتاق عمل بیمارستان ها، در کارنامه این مجموعه به ثبت رسیده است؛ بازدید از بخش های درمانی، کنترل داروهای ترالی اورژانس و بررسی ارائه خدمات به بیماران در داروخانه ها در قالب تیم های دونفره شامل یک داروساز و یک کارشناس، در طول تعطیلات نوروزی انجام می شود.

خشنود از پیش بینی برنامه بازرسی نامحسوس از داروخانه های بیمارستانی به عنوان یکی دیگر از برنامه های نوروزی این معاونت یاد کرد و از مردم استان فارس خواست تا در صورت مواجهه با کمبودهای دارویی، موضوع را به سامانه پیغامگیر ۲۰۰۰۰۱۰۰۰۰ اطلاع دهند.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین شماره تلفن های ۱۹۰و۱۴۹۰ و ۳۲۳۳۱۰۱۷ را به عنوان سه راه ارتباط مردمی با کارشناسان این معاونت و پاسخگویی به مسایل مرتبط با چگونگی مصرف داروها، موارد مصرف، عوارض جانبی، مسمومیت های احتمالی، میزان مصرف و سایر پرسش های مردمی در زمینه داروها اعلام کرد.
انتهای پیام/م

بازدید از داروخانه ها در ایام نوروز

برچسب ها: علوم پزشکی ، نوروز 98
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.