فرماندار شیراز از آمادگی تمامی دستگاه های اجرایی جهت تامین امنیت، آسایش و رفاه مسافران در تعطیلات نوروز خبر داد.

آمادگی تمامی دستگاه‌های خدمات رسان فارس در نوروز ۹۸/ برخورد قاطع با هنجارشکنان شب چهارشنبه سوریبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محمدرضا امیری فرماندار شیراز در نشست خبری با بیان اینکه روز‌های پرمشغله‌ای برای دستگاه‌های خدمات رسان در حوزه‌های مختلف در حال سپری است از آمادگی کلانشهر شیراز برای پذیرایی از مسافران نوروزی خبر داد.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی خوبی برای استقبال از نوروز در ستاد تسهیلات خدمات سفر شهرستان شیراز، افزود: سنت نیکوی استقبال از بهار در سال‌های اخیر مورد تجوع بیشتری قرار گرفته که البته به یک مطالبه عمومی هم تبدیل شده است.

فرماندار شیراز با تصریح بر اینکه کلانشهر از مقاصد مهم و در صدر آمار‌های گردشگری کشور محسوب می‌شود، بیان کرد: تشکیل ستاد خدمات سفر‌های نوروزی به ریاست مسئولین سیاسی جزو مصوبات است.

امیری، اعمال مدیریت یکپارچه، برنامه‌ریزی و نظارت برای هماهنگی بین دستگاه‌های خدمات رسان را مهمترین هدف از تشکیل این ستاد عنوان کرد.

وی با اشاره به برگزاری ٤ جلسه ستاد مرکزی ستاد تسهیلات سفر‌های نوروزی در قالب١٢ کمیته در شهرستان شیراز، به پیش‌بینی افزایش حضور مسافران نوروزی در این کلانشهر اشاره و اظهار کرد: آب و هوای مطبوع، نوسانات ارزی و کاهش سفر‌های خارجی موجب افزایش آمار سفر‌ها در نوروز ٩٨ شیراز خواهد شد.

به گفته فرماندار شیراز نوروز ٩٧ نسبت به سال ٩٦ با افزایش ٢٧ درصدی اسکان به میزان سه میلیون و ٨٢٨ هزار نفر روبه‌رو بودیم.

امیری با بیان اینکه کمپ‌های اسکان در آموزش و پرورش و شهرداری به ظرفیت ٤٤٨ هزار و ١٢٠ نفر در شبانه روز اسکان پیش‌بینی شده، خاطرنشان کرد: در ایام نوروز  ٩ ، پایگاه هلال احمر، ٤٠ واحد امداد خودرو، ٣٤ قاضی کشیک، ٣٢ شورای حل اختلاف، ٩١ واحد داروخانه، ٤٢ نمایندگی شرکت‌های بیمه، ٥ واحد راهدارخانه، ٣٠ کیوسک اطلاع رسانی و راهنمایی مسافرین، ٨٠ واحد کیوسک اطلاع رسانی شهرداری، توزیع یک میلیون نسخه اقلام تبلیغاتی، ١٤ ناظر تعزیرات حکومتی و ٦موزه در این ایام فعال خواهند بود.

وی با بیان اینکه سفره‌های هفت سین در مبادی ورودی شیراز، میادین و ترمینال‌ها پیش‌بینی شده است، عنوان کرد: در ایام نوروز بیش از ٥ هزار ساعت جشنواره و مسابقات فرهنگی برگزار خواهد شد.

فرماندار شیراز همچنین وجود ٢٠ نمایشگاه عرضه محصولات، ٣٥٠ بازارچه و مکان‌های ارزاق عمومی، ٢٠٠ جایگاه سوخت و مساجد و مکان‌هایی برای برپایی نماز را از دیگر تمهیداتی برشمرد که در ایام نوروز پیش‌بینی شده است.

امیری ادامه داد: سال‌های گذشته تلاش شده که زشتی زدایی از سطح شهر و ساماندهی معتادین متجاهر انجام شود که در این راستا طی روز‌های اخیر حجم زیادی از متعادین از سطح شهر جمع‌آوری شده است.

وی اضافه کرد: معتادین در مکان‌هایی استقرار داده شده اند که تا پایان فروردین نگهداری می‌شود.

فرماندار شیراز در بخشی از سخنانش ضمن توصیه‌های لازم به شهروندان در چهارشنبه پایان سال، با بیان اینکه این آیین یک سنت دیرینه در کشور و واقعیتی ملی است، افزود: آیین چهارشنبه پایان سال انکار شدنی نیست؛ تمدن غنی ایرانی و هم اسلامی هر دو موجب رشد و توسعه است.

امیری تاکید کرد که چهارشنبه پایان سال باید به همان روش اصیلی که حاکی از پیام‌های اسلامی و اخلاقی است برگزار شود، یادآور شد: سبک چهارشنبه سوری پایان سال در سال‌های اخیر با آیین اصیل این شب تفاوت‌هایی دارد، این آیین مظهر نیل به کمال و خداپرستی است و تقابلی بین دیدگاه‌ها نسبت به این شب نمی‌بینیم.

وی بیان کرد: تلاش‌ها بر این بوده و هست که ایمنی مردم در این مناسبت تامین شود تا شاهد اتفاقات تلخ نباشیم.

فرماندار شیراز ادامه داد: شیراز به ١٥ بلوک در جهت خدمات دهی و تامین آرامش مردم تقسیم شده و دستگاه‌های خدمات رسان و امنیتی در موقعیت‌ها مستقر شده تا در صورت بروز هر گونه حادثه احتمالی به سرعت ورود کنند.

امیری همچنین ضمن تاکید بر برخورد با افراد هنجارشکنانی که بعضا ممکن است براثر غفلت مشکلی ایجاد می‌کنند، اظهار کرد که حضور نیرو‌های امنیتی و خدمات رسان نیز برای این دسته از افراد است نه همه عامه مردم.

وی اضافه کرد: حضور نیرو‌های دولتی صرفا برای ایجاد ارامش و فضای مفرح برای شادی مردم است.

فرماندار شیراز همچنین با بیان اینکه بعضی حواشی توسط رسانه‌ها خدمت نیست، تاکید کرد که هر مسئله‌ای باید در جای خود بررسی شود.

امیری به حادثه نماز جمعه صدرا که چندی پیش حادث شد اشاره و با بیان اینکه نیرو‌های خدماتی اغلب ادارات از طریق شرکت‌های تامین نیرو تامین می‌شوند که یک قرار داد حجمی با دستگاه متولی دارند، گفت: شهردار صدرا اعلام کرد که همه مطالبات این شرکت را پرداخت کرده‌ایم و بدهی به این شرکت نداریم.

وی گفت: پاکبان‌ها، کارگران مستقیم شهرداری نبوده‌اند، اما اینکه شهرداری را مورد خطاب قرارداده‌اند اینگونه نبوده است.

فرماندار شیراز تاکید کرد که تکثر صدا‌های مختلف زمانی ارزشمند است که در قالب چارچوب‌ها انجام شود.
انتهای پیام/م

امادگی تمامی دستگاه‌های خدمات رسان در فارس

برچسب ها: فرمانداری ، نوروز 98
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار