سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تشدید نظارت‌های بهداشتی دامپزشکی مازندران در تعطیلات نوروز

مدیرکل دامپزشکی مازندران از تشدید نظارت‌های بهداشتی دامپزشکی استان در تعطیلات نوروز خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، سید حسین رضوانی مدیر کل دامپزشکی مازندران گفت: با توجه به فرارسیدن نوروز و افزایش تقاضا برای مصرف گوشت طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی بر تولید، توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی با تشکیل اکیپ‌های ثابت و سیار در حال اجرا است.

وی افزود: در این طرح کارشناسان دامپزشکی در دو شیفت کاری صبح و عصر فعالیت دارند.

رضوانی گفت: گشت‌های نظارتی دامپزشکی با توجه به در پیش بودن تعطیلات نوروز و افزایش تولید، توزیع و عرضه فرآورده‌های پروتئینی از ۱۵ اسفند آغاز شد و تا ۱۶ فروردین ۹۸ ادامه دارد.

مدیرکل دامپزشکی مازندران افزود: این گشت‌ها با همکاری سایر ادارات استان از جمله نیروی انتظامی، سازمان صنعت، معدن و تجارت، تعزیرات حکومتی و اصناف انجام می‌شود.

وی گفت: قصابی ها، مرغ فروشی‌ها، هتل‌ها مراکز اقامتی و همه مراکز تولید وعرضه مواد پروتئینی در این مدت بازدید می‌شوند.

وی با اشاره به خطر بیماری ویروسی KHV در مزارع پرورش ماهیان گرم آبی، گفت: استان مازندران با دارا بودن بیش از ۷۵۰ آب بندان در کشور از لحاظ پرورش ماهی گرم آبی رتبه اول را دارا است.

وی از مسئولان ادارات شهرستانی خواست تا با تذکرات بهداشتی و رصد و پایش بیماری و گزارش گیری از مسئولین فنی و بهداشتی تلاش کنند تا دچار مشکل نشویم.

مدیرکل دامپزشکی مازندران گفت: طرح واکسیناسیون طیور بومی بر علیه بیماری نیوکاسل سال ۹۸ در جمعیت طیور بومی طیور استان اجرا می‌شود.

رضوانی بر نحوه گزارش گیری از بخش خصوصی و گزارش دهی توسط همکاران بخش دولتی و خصوصی بمنظور کنترل و پیشگیری از بروز و شیوع بیماری‌های دامی در استان تاکید کرد.
انتهای پیام/آ

کارشناسان دامپزشکی نوروز از اماکن عرضه گوشت بازدید می‌کنند

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.