سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آمادگی نوروزی اینبار برای گردشگران

۹۰ درصد از دریاچه‌های تالاب میقان آبگیری شده است

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، رضا میرزایی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: تالاب میقان یکی از مناطق طبیعی استان مرکزی با برخورداری بوم زیست مناسب زیستگاه بسیارمهمی برای انواع پرندگان آبزی و کنار آبزی و کانون مهاجرت پرندگان است و تاکنون ۹۰ درصد از دریاچه‌های تالاب میقان آبگیری شده است.

میرزایی از شیوع بیماری تب برفکی و بیماری‌های مشترک بین دام‌های اهلی و وحشی خبر داد و گفت:به همراه شیوع این بیماری‌ها در برخی از استان‌های کشور، به صورت مداوم تالاب را پایش میکنیم و تاکنون موردی از آنفولانزای نوع حاد پرندگان مشاهده نشده است و به همین خاطر ممنوعیتی برای تردد گردشگران نوروزی تا به امروز وجود ندارد و در صورت بروز مشکل اطلاع رسانی میشود.

وی تصریح کرد:اما به دلیل شیوع بیماری تا اطلاع ثانوی تردد در منطقه هفتاد قله اراک ممنوع است. این منطقه که به صورت منطقه حفاظت شده زیست محیطی است، زیستگاه انواع پستانداران، خزندگان و پرندگان مانند پلنگ، بز، قوچ، کبک، تیهو، کرکس، افعی و لاک پشت است که هر ساله در ایام نوروز میزبان گردشگران بوده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی بیان کرد: موزه حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی که هر ساله پذیرای گردشگران و مسافران نوروزی بوده است امسال به علت تعمیرات فعالیت ندارد.

استان مرکزی جزء ۱۳ استان زاگرسی و ۱۸ استان تالابی و ۱۰ استان درگیر پدیده گرد و غبار و ۱۱ استان دارای نمونه فسیل شناسایی شده در کشور است.

انتهای پیام/ی

ممنوعیت تردد در منطقه هفتاد قله اراک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.