سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پروژه‌های عمرانی استان باید بوی اشتغال بدهد

معاون عمرانی استانداری کرمانشاه گفت : سال آینده هم تلاش خواهیم کرد تا پروژه‌های عمرانی استان را همانند امسال به سمتی ببریم که بوی اشتغال بدهد و خروجی آن ایجاد شغل باشد.

به  گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،مهرداد سالاری معاون عمرانی استانداری کرمانشاه به شرایط فعلی اقتصاد کشور و مشکلات مالی شهرداری‌ها اشاره کرد و گفت : باتوجه به قرار داشتن در آستانه عید نوروز و اینکه شهرداری‌ها باید به مردم و میهمانان نوروزی ارائه خدمات داشته باشند، لذا با پیگیری‌های استاندار اعتبارات مناسبی را به شهرداری‌های استان تزریق کردیم.

وی گفت : امیدواریم با این اقدام شهرداری‌ها بتوانند با اجرای برنامه‌های متنوع میزبانی شایسته‌ای را برای میهمانان نوروزی استان رقم بزنند.

معاون عمرانی استانداری کرمانشاه همچنین از انجام آخرین هماهنگی‌های انجام شده برای ارائه خدمات به میهمانان نوروزی در استان خبرداد و گفت: در بحث تردد و ترافیک راه‌ها هماهنگی لازم در شورای ایمنی راه‌های استان صورت گرفته است.

وی در ادامه با بیان اینکه در سال‌های گذشته تجمع چادر‌ها و کانکس‌های دستگاه‌های خدمات رسان در مبادی ورودی شهر‌ها علاوه بر موازی کاری و ایجاد ترافیک، چهره‌ای ناخوشایند را در ورودی‌ها به نمایش می‌گذاشت، اعلام کرد: امسال از همه دستگاه‌های عضو ستاد خدمات سفر استان خواسته ایم تا فعالیت همه آن‌ها تنها در یک یا دو کانکس تجمیع پیدا کند.

سالاری در ادامه بر لزوم سوق دادن پروژه‌های عمرانی استان به سمت اشتغالزایی تاکید کرد و گفت: امسال به همه دستگاه‌های اجرایی استان دستور دادیم تا پروژه‌های عمرانی خود را به سمتی ببرند که بوی اشتغال بدهند و خروجی آن‌ها ایجاد شغل باشد. هرچند که کار سختی بود، اما تاحدودی اجرایی شد.

وی اضافه کرد: باتوجه به اینکه در این زمینه هنوز جای کار بسیاری در استان داریم، لذا در سال ۹۸ هم روی این بحث تمرکز خواهیم داشت.

معاون عمرانی استانداری کرمانشاه باناکافی خواندن میزان اعتبارات پروژه‌های عمرانی استان، گفت: با این اعتباراتی که داریم، راهی جز این نیست که از ظرفیت بخش خصوصی برای عملیاتی شدن پروژه‌های عمرانی استان استفاده کنیم.

وی افزود: هرچند که مدیران دستگاه‌های اجرایی استان چنین تفکری دارند، اما آن را به بدنه زیر مجموعه خود انتقال نداده اند و در عمل چندان آن را محقق نکرده ایم.

سالاری همچنین افزود: دستگاه‌ها در جذب اعتبارات عمرانی رویه غلطی دارند که تا دقیقه ۹۰ برای آن اقدام نمی‌کنند که تاکید می‌کنیم اگر دستگاهی تا آخر فروردین جذب اعتبارات عمرانی را عملیاتی نکند، اعتباراتش را به دستگاه دیگری که توانایی جذب این اعتبار را داشته باشد می‌دهیم تا مانع برگشت آن شویم.

معاون عمرانی استانداری کرمانشاه همچنین در بحث احداث صنایع جدید در استان گفت: باید زمینه‌ای فراهم کنیم تا سرمایه گذاری که می‌خواهد در استان واحد تولیدی احداث کند، در بحث مکان استقرار واحد به درستی هدایت و در زمان کوتاه با هزینه کم امکان احداث را داشته باشد.

وی در ادامه به وضعیت زیرساخت‌های ارتباطی استان اشاره کرد و یادآورشد: طرح توسعه فرودگاه کرمانشاه هم اکنون با پیشرفت مناسبی در حال انجام است.

سالاری افزود: در بحث راه آهن نیز تا ظرف چند روز آینده پیگیری‌ها برای استقرار اداره کل راه آهن در استان را انجام خواهیم داد و توسعه ریل تا مرز را هم ادامه می‌دهیم .

 

 

انتهای پیام/د

شهرداری‌ها باید به مردم و میهمانان نوروزی ارائه خدمات داشته باشند

 

برچسب ها: استانداری ، تسهلات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.