سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خدمات بهداشتی و درمانی به مسافران و مردم کرمان در ایام نوروز/ مردم تخلفات را به سامانه 190 اطلاع دهند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان از فعالیت دانشگاه علوم پزشکی کرمان برای ایام عید خبر داد .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛  حمیدرضا رشیدی نژاد رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان از فعالیت دانشگاه علوم پزشکی کرمان برای ایام عید خبر داد و گفت: یکی از موارد مهمی که در ارائه خدمات ما بسیار مفید است، مشارکت مردم در خصوص اطلاع رسانی تخلفات بهداشتی، درمانی و دارویی است که از طریق تماس با سامانه 190 انجام می شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: فعالیت های حوزه بهداشتی ستاد نوروزی با مراقبت بیماری های واگیر از 15 اسفند آغاز و تا 17 فروردین ادامه دارد.

وی با بیان اینکه فعالیت های طرح بسیج سلامت نوروزی که همان نظارت و بازرسی بر مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، اماکن حساس، سامانه های آبرسانی و غیره نیز از 20 اسفند، همزمان با سراسر کشور در این دانشگاه با حضور 160 نفر نیرو مجهز به دستگاه های پرتابل سنجش و نمونه برداری آب، مواد غذایی و سطوح در قالب 31 تیم آغاز شده است، افزود: این تیم ها از 8 صبح تا 12 شب در ساعات اداری و غیراداری و روزهای تعطیل و غیرتعطیل خدمت رسانی می کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان از راه اندازی ۱۱ ایستگاه سلامت در مبادی ورودی شهرهای اصلی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی کرمان در تعطیلات نوروزی خبر داد و گفت: ۴۴ پایگاه اورژانس پیش بیمارستانی جاده‌ای و ۲۸ پایگاه اورژانس پیش بیمارستانی شهری در این ایام آماده باش کامل دارند و جانمایی برای استقرار ۴۴ پایگاه اورژانس جاده‌ای در نقاط حادثه‌خیز و محورهای پرتردد استان انجام شده است.

وی بیان داشت: اورژانس پیش بیمارستانی کرمان با حدود۴۵۰ نفر پرسنل، ۷۲ پایگاه اورژانس زمینی، یک پایگاه اورژانس هوایی و ۷ مرکز دیسپاچینگ در کنار ۲۰ بیمارستان( شامل ۱۲ بیمارستان دولتی و ۸ بیمارستان تامین اجتماعی، نظامی و خصوصی) از ۲۵ اسفند تا ۱۷ فروردین به صورت شبانه روزی و در قالب طرح سلامت نوروزی به مسافران و بیماران خدمت رسانی می کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به پیش بینی تأمین دارو و تجهیزات مورد نیاز بیمارستان ها در این ایام گفت: در این ایام برنامه ریزی برای خدمات درمان پیشگیری هاری، اجرای مراقبت سندرميك بیماری ها در پايگاه هاي مراقبت بهداشتي مرزي، تعیین مراکز دندانپزشکی فعال در شهرها به منظور ارائه خدمات به مسافران و بیماران نیز صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه مراکز درمانی خصوصی و غیر دولتی ملزم به فعال کردن۵۰ درصد ظرفیت خود در ایام نوروزند، افزود: بخش‌های اورژانس بیمارستان‌ها و بخش‌های ویژه مانند CCU،ICU ، PIC و دیالیز در بیمارستان‌هایی که این‌گونه بخش‌ها را دارند، فعال هستند.

رشیدی نژاد از ارائه خدمات بخش‌هایی مانند: آزمایشگاه، تصویر برداری( رادیولوژی، سونوگرافی، سی‌تی‌اسکن و MRI با اولویت بیماران اورژانسی خبر داد و افزود: در این ایام کلینیک بعثت شماره یک در شهر کرمان با حضور متخصصان قلب، داخلی، زنان و زایمان، روانپزشکی، جراحی عمومی و ارتوپدی و همچنین در بخش‌های آزمایشگاه، رادیولوژی و MRI آماده پذیرش بیماران است.
وی از خدمت رسانی مراکز جوادالائمه، ثامن الحجج(ع)، مراکز آموزشی و درمانی افضلی پور و شفا در ایام نوروز به بیماران دیالیزی سخن گفت و بیان داشت: درمانگاه شبانه روزی ابالفضل(ع) و دانشکده دندانپزشکی همه روزه در ایام نوروز از ساعت ۸ تا ۱۱صبح و کلینیک دندانپزشکی مرکز آموزشی و درمانی افضلی پور شیفت صبح روزهای غیر تعطیل ارائه خدمت می دهد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: در این ایام نوروز 9 شرکت پخش دارویی، 6 داروخانه ویژه، 9 داروخانه بیمارستان های دانشگاهی و 14 داروخانه شبانه روزی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی کرمان خدمت رسانی می کنند.

وی از تهیه و چاپ ۵۰ هزار برگ پمفلت، نقشه و راهنمای مراکز درمانی در سطح استان برای توزیع در کمپ های سلامت نوروزی سخن گفت و افزود: در راستای افزایش آگاهی مسافران نوروزی از وضعیت داروخانه های استان کرمان نیز کتابچه فهرست اطلاعات داروخانه ها به همراه توصیه های دارویی چاپ و منتشر شده و در کمپ های سلامت توزیع می شود.

رشیدی نژاد با بیان اینکه یکی از موارد مهمی که در ارائه خدمات ما بسیار مفید است، مشارکت مردم در خصوص اطلاع رسانی تخلفات بهداشتی، درمانی و دارویی است، بیان داشت: مردم می توانند تخلفات را از طریق تماس با سامانه 190 اطلاع دهند.


انتهای پیام/س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.