سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بارش ۴۰ میلی متری باران در سیستان و بلوچستان سیل به راه انداخت

رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: تا صبح امروز بیشینه بارش‌های سامانه بارشی فعال در استان مربوط به ایستگاه بارانسجی «ترشاب» از توابع شهرستان خاش به ۴۰ میلی متر است.

محمود دیانتی در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت: همانطور که انتظار می‌رفت سامانه بارشی به نسبت قوی اکثر نواحی استان را در برگفت و بارش‌های قابلی توجهی را به ارمغان آورد به طوریکه بیشترین بارش‌ها از شهرستان خاش گزارش شده است.

وی افزود: تا صبح امروز از حدود ۹۰ ایستگاه هواشناسی و بارانسجی استان در شهرستان‌های زابل، زاهدان، میرجاوه، ایرانشهر، بزمان، دلگان، خاش، سراوان، مهرستان، سوران، سرباز و چابهار گزارش بارندگی شده است که بارش‌ها در ۴۴ ایستگاه بین ۱۰ تا ۴۰ میلی متر بوده است.

رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: بر اساس خروجی مدل‌های هواشناسی انتظار می‌رود امروز نیز در بخش‌هایی از استان بارش‌های پراکنده و گاهی متوسط باران رخ دهد.

دیانتی در ادامه به وزش باد شدید در اکثر نواحی نیمه شمالی استان اشاره کرد و گفت: تا صبح امروز بیشینه سرعت وزش باد در زاهدان و زابل به ترتیب به ۹۰ و ۸۶ کیلومتر بر ساعت رسیده است.

وی با اشاره بر اینکه وزش باد شدید و گردوخاک تا پایان وقت امروز در برخی نقاط نیمه شمالی استان ادامه دارد، گفت: در شمال استان وزش باد رفته رفته آرام می‌شود، اما در زاهدان و برخی نواحی نیمه شمالی تا اواخر وقت وزش باد و گردوخاک ادامه دارد.

انتهای پیام/گ

۴۰ میلی متری باران در سیستان و بلوچستان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.