سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس سازمان صمت گیلان:

توزیع میوه با نرخ مصوب تا دهم فروردین / کشتار روزانه حدود ۵۰۰ تن مرغ در گیلان

رئیس سازمان صمت گیلان گفت: پرتقال و سیب با نرخ مصوب دولتی تا دهم فروردین در ۸۰ جایگاه در سراسر استان عرضه می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، فرهاد دلق پوش، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان گفت: در راستای تنظیم بازار پرتقال و سیب از ۲۵ اسفند‌ماه تا ۱۰ فروردین سال ۹۸ به قیمت دولتی و با محوریت تعاونی روستایی، همکاری اتاق اصناف و شهرداری‌ها با نظارت این سازمان در ۸۰ جایگاه در سراسر گیلان توزیع می‌شود.

وی، با بیان اینکه مردم نگرانی برای تامین میوه شب عید نداشته باشند، افزود: ۶۰۰ تن سیب و ۷۰۰ تن پرتقال با ۱۰ تا ۲۰ درصد کمتر از قیمت بازار در استان در حال توزیع است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان، با اشاره به اینکه میانگین مصرف روزانه مرغ در گیلان حدود ۲۰۰ تن است، گفت: کشتار روزانه مرغ در گیلان حدود ۵۰۰ تن است و چنانچه به اندازه نیاز مردم، مرغ در ویترین باشد جو روانی به وجود نمی‌آید.

فرهاد دلق پوش افزود: باید بیش از پیش تلاش شود تا در ایام پایانی سال با یک مدیریت کارآمد به مردم خدمت‌رسانی شود و همدلی و همگام بودن در راستای خدمت‌رسانی به مردم ضرورت دارد.

وی گفت: ما در شرایط جنگ اقتصادی قرار گرفته‌ایم و در این مسیر برخی کاستی‌ها و چالش‌ها از سوی دشمنان ملت و برخی نیز توسط تعدادی عوامل داخلی که منافع شخصی خود را تأمین می‌کنند اتفاق می‌افتد، که در سایه سار نظام و همدلی می‌توان از این مشکلات نیز گذر کنیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان مصرف آرد گیلان را به‌دلیل شناور بودن جمعیت و گردشگران، بیش از سهمیه فعلی اعلام کرد و افزود: اکنون سرانه مصرف ماهانه هر گیلانی ۷ کیلوگرم آرد در نظر گرفته شده و در این راستا پیگیری افزایش سرانه مصرف آزادپزان برای تعادل در عرضه نان بسیار جدی است.

در ادامه همچنین، محمد حسین قربانی، نماینده مردم شهر‌های آستانه اشرفیه و بندرکیاشهر در مجلس شورای اسلامی در نشست اداری صنعت، معدن و تجارت شهرستان آستانه اشرفیه، گفت: به طور کلی یک شبکه نظارتی قوی در کشور نداریم.

وی، با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب، افزود: اگر صدق الناس و صدق حدیث را ما داشته باشیم هم در عملکرد ما خوب عمل کنیم و باور‌های مردم نسبت به مسئولین بهتر خواهد شد.

نماینده مردم شهر‌های آستانه اشرفیه و بندرکیاشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: بیش از ۱۴ میلیارد دلار تخصیص ارز در نظر گرفته شود تا کالا‌های مورد نیاز با قیمت تعادلی ۴۲۰۰تومان به دست مصرف کننده برسد، ولی گوشت، میوه و کالا‌های وارداتی ۴۲۰۰تومانی به دست مردم نمی‌رسد، زیرا یک شبکه نظارتی قوی در کشور نداریم.

محمد حسین قربانی افزود: باید طوری عمل کنیم یارانه‌ای که بالغ بر ۶۰ هزار میلیارد تومان است دولت تدبیری انجام دهد تا به دست مردم برسد و اگرشبکه توزیع درست داشته باشیم این معضلات به وجود نمی‌آید.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: آن چیزی که امروز دغدغه نظام و مردم است این است که ایام تعطیلات نوروز را با دقت نظارت کنیم تا بتوانیم در این ایام مردم و بازار آرامشی داشته باشد.

 

انتهای پیام/م.ع

عرضه میوه با نرخ مصوب تا دهم فروردین در گیلان

برچسب ها: صنعت ، اخبار اقتصادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.