سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۴۰ درصد زندانیان خراسان شمالی قاچاقچی مواد مخدر هستند

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان شمالی گفت: ۴۰ درصد زندانیان خراسان شمالی مجرمینی هستند که مرتکب به قاچاق مواد مخدر شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، سید ابراهیم محجوب معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان شمالی با بیان اینکه یک سوم زندانیان استان با عفو رهبری آزاد شدند ، گفت: ۴۰ درصد زندانیان خراسان شمالی مجرمینی هستند که مرتکب به قاچاق مواد مخدر شدند.

وی یکی از مهمترین آسیب‌های اجتماعی موجود در جامعه مواد مخدر است که سرچشمه دیگر آسیب‌های اجتماعی به‌شمار می‌رود، افزود: در ۱۱ ماه اخیر ضرب و جرح پس از سرقت، بیشترین پرونده‌های وارده به دادگستری استان را به خود اختصاص داده که در مقایسه با سال گذشته یک و نیم درصد رشد داشته است.

محجوب با اشاره به افزایش حاشیه‌نشینی در سه شهر شیروان ، اسفراین و بجنورد ، افزود: برخی از معابر حاشیه شهر بجنورد به گونه‌ای است که اگر حادثه‌ای که در آن محله رخ دهد امکان تردد وجود ندارد چراکه وضعیت آسفالت و روکش آن قابل قبول نبوده و طول کوچه‌ها بعضاً به هفت کیلومتر نیز می‌رسد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان از افزایش ۲۰ درصدی توهین و سه درصدی تهدید در مقایسه با سال ۹۶ خبر داد و گفت: شهرستان اسفراین پایلوت اجرای طرح نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان در استان است.
وی افزود: این طرح در راستای کاهش خشونت در استان انجام می‌شود که دانش‌آموزان به محض ورود به آموزشگاه مورد غربال قرار گرفته و چنانچه دانش‌آموزی نیاز به درمان داشته باشد سریعاً مورد معالجه قرار می‌گیرد.

وی تجمل گرایی ، راحت‌طلبی ، دخالت والدین ، اعتیاد و فضای مجازی را عوامل موثر در اختلافات خانوادگی عنوان کرد و گفت: در ۱۱ ماه اخیر از ۲ هزار و ۴۰۰ پرونده‌ای که به مراکز مشاوره‌ای به‌منظور صلح ارجاع داده شده تنها ۱۳ و هفت دهم درصد آن به صلح و سازش ختم شد که این آمار قابل قبول دادگستری استان نیست چراکه این رقم در سال گذشته ۲۰ درصد بوده است.

محجوب در ادامه از اجرای طرح کرامت توسط بسیج در محلات آسیب‌دیده و حاشیه شهر خبر داد و اظهار کرد: در راستای طرح کرامت، بسیج در محلات آسیب دیده و حاشیه شهر، خرده فروشان و عمده فروشان مواد مخدر را شناسایی کرده و معتادین را نیز به کمپ‌های ترک اعتیاد معرفی می‌کند که تاکنون ۸ کارگاه آموزشی در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی برای خانواده‌ها در محله جوادیه بجنورد برگزار شده است.

انتهای پیام / ب 

اجرای طرح نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان در خراسان شمالی

برچسب ها: دادگستری ، مواد مخدر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.