سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون استاندارسیستان وبلوچستان :

سیستان و بلوچستان در کاهش اثرات تحریم‌ها نقش مهمی دارد

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: کشور در جنگ تمام عیاری قرار گرفته و تحریم‌ها باعث مشکلاتی در حوزه اقتصادی شده لذا این استان به عنوان محور اصلی در کم اثر کردن تحریم‌ها موثر است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، علی زینی وند معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان در چهارمین اجلاس استانی نماز در تالار سینما هلال زاهدان اظهار داشت: سیستان و بلوچستان دارای ظرفیت‌های بی نظیر بسیاریست که استفاده از این ظرفیت‌ها می‌تواند نقش مهمی در تمام جوانب کشور ایجاد کند.

وی ادامه داد: کم اثر کردن تحریم‌ها از طریق سیستان و بلوچستان می‌تواند در تاریخ بی نظیر باشد.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار به تنوع قومی و مذهبی در این استان اشاره کرد و افزود: سیستان و بلوچستان با داشتن اقوام و مذاهب مختلف همواره پایتخت وحدت مذاهب اسلامی در کشور بوده و الگوی شایسته‌ای در این زمینه است.

وی به توسعه پذیری سیستان و بلوچستان اشاره کرد و اظهار داشت: استفاده از ظرفیت مردمی در این استان یکی از عوامل مهم در توسعه این منطقه به حساب می‌آید که باید بدان توجه و التزام ویژه‌ای کرد.

زینی وند بیان کرد: استفاده از ظرفیت و نیروی جوان در پیشبرد کار‌های کشور از جمله مسائل مورد تاکید مقام معظم رهبری است لذا تمام کارگزاران نظام در اهتمام به این امر باید جدی و تاثیر گذار باشند.

وی با تاکید بر ترویج فرهنگ نماز به عنوان راهی روشن در مقابل حرکت یک جامعه افزود: ترویج فرهنگ نماز خوانی یکی از موارد مهم در پیشبرد جامعه اسلامی محسوب می‌شود که در این زمینه توجه به قشر جوان و نوجوان بسیار پر رنگ‌تر است.

سرپرست فرمانداری شهرستان زاهدان  نیز در این اجلاس گفت: نماز دو کاربرد فردی و اجتماعی دارد که در بعد فردی اقامه نماز به خاطر ذکر خدا و آرامش قلب است و در بعد اجتماعی توجه به نماز برای رسیدن به آرامش اجتماعی و ترویج اخلاق و معنویت است.

ابوذر مهدی نخعی ادامه داد: اگر خواهان داشتن جامعه سالم و نسل جوان پویایی هستیم باید به ترویج نماز خواندن اهتمام بورزیم.
وی تصریح کرد: کارگزاران نظام نیز علاوه بر توجه به بعد فردی نماز خواندن که تزکیه نفس است به بعد اجتماعی آن که فرهنگ سازی است توجه داشته و این امر را باید بر خود تکلیف بدانند.

سرپرست فرمانداری زاهدان اظهار داشت: برای برگزاری هر چه بهتر این اجلاس چهار کمیته و هشت جلسه اصلی تشکیل شد تا شاهد نتیجه مطلوبی از این اجلاس باشیم.

مدیر ستاد اقامه نماز سیستان و بلوچستان در ادامه این اجلاس به رویکرد‌های این مراسم اشاره کرد و گفت: اولین رویکرد در برگزاری این اجلاس آموزش گروه‌های موثر جامعه از جمله مهد‌های کودک و مراکز آموزشی بوده است.

محمد سنجرانی افزود: مراکز پرورش فکری کودکان و نوجوانان، مراکز هنری، آموزش معلمان پایه سوم دخترانه، بهیاران و بهورزان و سایر قشر‌ها از اهداف مورد نظر در ترویج فرهنگ اقامه نماز بوده است.

وی تصریح کرد: بیش از ۴۰ هزار نفر در سیستان و بلوچستان در حوزه یادگیری نماز آموزش دیده اند و همچنین در حوزه کتاب‌های نمازی بیش از ۲ هزار عنوان کتاب نمازی در گرو‌های مختلف سنی تدوین شده است.

مدیر ستاد اقامه نماز سیستان و بلوچستان افزود: ۸۹ دستگاه در حوزه نماز تفاهم نامه و فعالیت دارند که ۱۴ دستگاه از این مجموعه نیاز به تلاش بیشتر ۱۹ دستگاه برتر و بقیه قابل تقدیر ویژه قرار گرفته اند.

وی خاطر نشان کرد: اقامه نماز جماعت در تمام ادارات کل با حضور روحانی و کارکنان ادارات انجام می‌شود، در حوزه بین راهی نیز نصب سامانه‌های پیامکی در صورت عدم توقف راننده در موقع نماز، آموزش رانندگان و ایجاد دوره‌هایی در این باره از جمله کار‌های صورت گرفته در این مرکز است.

انتهای پیام/ع

سیستان و بلوچستان در کاهش اثرات تحریم‌ها نقش مهمی دارد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.