سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۱۵ درصد از اراضی کشاورزی خراسان جنوبی تحت پوشش آبیاری نوین

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: تاکنون ۲ هزار و ۵۹۶ هکتار آبیاری تحت فشار در استان اجرا شده که در مجموع ۱۵ درصد از سطح اراضی کشاورزی در بخش زراعی استان تحت پوشش آبیاری نوین قرار گرفته است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛  قوسی رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی کشاورزی یکی از بخش‌های اقتصادی مهم و تاثیرگذار است که سهم آن از تولید ناخالص ۳۱ درصد است.

وی با بیان اینکه ۲.۱ درصد طیور کشور در خراسان جنوبی تولید می‌شود افزود: خراسان جنوبی قطب صنعت طیور و پرورش شتر است.

قوسی اظهار کرد: ۲۶ مجتمع دامپروری فعال در استان وجود دارد که ۱۹۰ هزار تن محصولات و پروتئین دامی تولید می‌کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی  گفت: یکی از سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی، بهره‌مندی از منابع آبی است و کشاورزان و دامداران استان نیز به خوبی بحث آب را مدیریت کردند.

وی با اشاره به اینکه خشکسالی ۲ هزار و ۴۳۷ میلیارد تومان خسارت به بخش کشاورزی استان وارد کرده است تصریح کرد: تاکنون ۲ هزار و ۵۹۶ هکتار آبیاری تحت فشار در استان اجرا شده و در مجموع ۱۵ درصد از سطح اراضی کشاورزی در بخش زراعی استان تحت پوشش آبیاری نوین قرار گرفته است.

قوسی افزود: میزان آب دهی قنوات و چاه‌های کشاورزی در استان بر اثر خشکسالی بسیار کاهش یافته و این امر موجب کاهش درآمد و مهاجرت روستائیان شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی افزود: از اهداف سازمان جهاد کشاورزی در استان نیز خوداتکایی و امنیت غذایی، کشاورزی پایدار و دانش محور است که در این زمینه اقدامات خوبی انجام شده است.

وی از تولید ۱۱ هزار تن محصولات گلخانه‌ای در استان خبر داد و گفت: ارزش ریالی این محصولات ۲۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان است که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۵ درصد افزایش داشته است.

قوسی ادامه داد: خراسان جنوبی ۶۲.۵ هکتار گلخانه دارد و محصولات گلخانه‌ای استان شامل خیار، گوجه، فلفل، سبزی، گیاهان دارویی، گیاهان زینتی و نشاء محصولات است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی از صادارت محصولات تولیدی خراسان جنوبی به استان‌های سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی و تهران خبر داد و گفت: ۱۰ هکتار واحد گلخانه‌ای  جدید در استان احداث شده و آماده کشت محصولات است.

انتهای پیام / ط ا

وجود  ۶۲.۵ هکتار گلخانه  در خراسان جنوبی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.