رییس سازمان بسیج سازندگی خراسان جنوبی از توزیع بیش از ۳۰ هزار نهال گل محمدی در شهرستان درمیان طی دو ماه گذشته خبر داد.

هنری، رییس سازمان بسیج سازندگی خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛ با بیان اینکه امسال تلاش برای کاشت نهال مثمر بود، گفت: با هماهنگی‌هایی که از دو ماه قبل انجام شد این اتفاق افتاد و حدود ۳۸ هزار اصله نهال مثمر در سطح استان توزیع شده بود.


وی افزود: با اعتباری و کمکی که خود مردم پرداخت کردند، اما با هزینه مناسب یعنی یک سوم قیمت نهال‌ها به دست مردم رسید و امروز به صورت نمادین در یکسری از نقاط کار کاشت انجام شد.


هنری گفت:با توجه به نیاز مناطق مختلف نهال‌های مورد نیاز کاشت خواهد شد و با توجه به درخواست مردم برای کاشت نهال گل محمدی داشتیم امروز در شهرستان درمیان این کار انجام شد.


رئیس سازمان بسیج سازندگی خراسان جنوبی با بیان اینکه طی دو ماه گذشته بیش از ۳۰ هزار نهال گل محمدی در شهرستان درمیان توزیع شده است افزود: با توجه به بافت منطقه و اینکه به لحاظ نیاز آبی نیز گل محمدی کم آب است و اوج مصرف آب تا اردیبهشت ماه است و بعد از آن به آب زیادی مانند درخت زرشک ندارد و مقاوم است. 


وی با بیان اینکه کل نهال‌هایی که امسال کاشت شد و در اختیار مردم قرار گرفت ۹۵ درصد نهال‌ها مثمر بوده گفت:ما داریم به سمن کاشت نهال مثمر میرویم که این فرهنگ را بین مردم نهادینه کنیم.


هنری افزود: با همکاری جهاد کشاورزی و منابع طبیعی ورود نهال به استان را نیز انجام میدهیم که از این لحاظ نیزشاهد مشکل خاصی نباشیم.
انتهای پیام/ب


کاشت نهال در درمیان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.