سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سامانه ۱۱۲ آماده دریافت اطلاعات مردم در حوادث

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان کرمان گفت: مردم در زمان حوادث با شماره گیری سامانه ۱۱۲ حتی بدون سیم کارت می‌توانند از حادثه خبر بدهند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، محمد حیدری معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان کرمان در نشست خبری تشریح طرح‌های نوروزی سازمان جمعیت هلال احمر استان کرمان به تیم آنست یعنی: آموزش، نگهداری سگ‌های تجسس اشاره کرد و گفت: این تیم با دو قلاده سگ امداد و نجات در پایگاه جنوب شرق مستقر و خدمات امدادی و نجاتی را انجام می‌دهد.

وی به آموزش و بازآموزی ۵۰۰ نفر از گروه‌های جمعیت هلال احمر استان اشاره کرد و گفت: در این طرح استان را به ۵ منطقه تقسیم کرده ایم که بازآموزی و آموزش راحت‌تر صورت گیرد.

حیدری افزود: بالگرد جمعیت هلال احمر استان کرمان، امسال حدود ۱۵ روز برای امداد هوایی در مکان‌های مشخص شده، در ایام پایانی سال و نوروز مستقر می‌شود.

وی با توجه به پیش بینی‌های هواشناسی، مبنی بر احتمال بارندگی در این ایام به رانندگان توصیه کرد با سرعت مطمئنه حرکت کنند و به تابلو‌های راهنما اکتفا نکنند، افزود: مردم سامانه پاسخگویی ۱۱۲ را برای ارائه اطلاعات دقیق در زمان حوادث به خاطر داشته باشند.

حیدری تصریح کرد: مردم حتی بدون سیم کارت هم می‌توانند با این سامانه ارتباط بگیرند و جمعیت هلال احمر بعد از دریافت اطلاعات دقیق از سوی مردم، نزدیک‌ترین تیم را به محل حادثه اعزام می‌کند.

ابراهیم بابایی معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان کرمان در این جلسه با بیان اینکه در حوادث، پیشگیری مقدم بر مقابله با حوادث است، گفت: در حوزه جوانان، برنامه ریزی برای افزایش آگهی عمومی در پیشگیری از حوادث عمومی است که از این طریق از به وجود آمدن شرایط اضطراری ممانعت می‌شود.

وی پیوستن به پویش به رفت را فرهنگ‌سازی برای پیشگیری عنوان کرد و بیان داشت: تمام هدف ما این است که وقت مسافران را برای از بین رفتن خستگی بگیریم.

بابایی حضور افراد شاخص از جمله اهالی رسانه برای امضای میثاق نامه و پیوستن به این پویش را تاثیری در تعاملات و الگویی برای مردم دانست و از مدیران دستگاه‌های اجرایی برای پیوستن به این پویش دعوت کرد.

سجادی نماینده، ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان کرمان نیز در این جلسه برپایی خیمه نماز و اقامه نماز جماعت و پاسخگویی به سوالات را از برنامه‌های ایام نوروز عنوان کرد.

انتهای پیام/ح

 سامانه ۱۱۲را به حافظه بسپارید

برچسب ها: هلال احمر ، نوروز
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.