سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ورود سامانه بارشی به لرستان

مدیرکل هواشناسی لرستان گفت: از صبح امروز پنجشنبه بتدریج با نفوذ موج ابتدا رگبار‌های پراکنده از سمت غرب و جنوب غرب استان آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، محمدناصر هاشمی، مدیر کل هواشناسی لرستان گفت:بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش یابی از اواسط امروز تا ساعاتی از بعدازظهر روز جمعه، سامانه بارشی بر روی جو منطقه فعال خواهد بود.

هاشمی افزود: با توجه به مقدار بارش‌ها برای فردا شب و ساعاتی از روز جمعه، آبگرفتگی معابر عمومی، احتمال سیلابی شدن   مسیل ها، لغزندگی سطح جاده‌ها و اختلال در تردد جاده‌ای پیش بینی می‌شود.

وی گفت: با توجه به جهت جریانات طی این مدت، احتمال بروز پدیده غبار در بعضی ساعات دور از انتظار نیست.

مدیر کل هواشناسی با بیان این که متوسط بارش در سطح استان بین ۱۰ تا ۲۰ میلیمتر تخمین زده می‌شود، اظهارداشت: در برخی نقاط به ویژه نیمه جنوبی و غربی بارش بیش از ۲۰ میلیمتر پیش بینی می‌شود از این رو توصیه می‌شود جهت جلوگیری از خسارت‌های احتمالی تمهیدات لازم بکار گرفته شود.

هاشمی تصریح کرد: از عصر و به خصوص شب تا صبح جمعه با تقویت آن بارش باران و در ارتفاعات و برخی مناطق سردسیر به خصوص نورآباد، اشترینان، بیران شهر، زاغه، فیروزآباد هفت چشمه، برخوردار، ازنا، الیگودرز و شول آباد بارش برف در برخی ساعات انتظار می‌رود که در جاده‌های کوهستانی موجب اختلال در تردد شود.

وی افزود: شدت و پیک بارندگی‌ها در پلدختر، کوهدشت، رومشکان، خرم آباد، الشتر، نورآباد، دورود، سپیددشت و شول آباد بین ۱۰ تا ۲۵ و در بروجرد، ازنا و الیگودرز بین ۵ تا ۱۰ میلیمتر برآورد می‌شود.

مدیر کل هواشناسی با بیان این که در ارتفاعات شمالی، شرقی و مرکزی استان بین ۱۵ تا ۴۰ سانتی متر برف رخ می‌دهد، گفت: برای روز پنجشنبه و جمعه بین ۳ تا ۵ درجه کاهش دما داریم همچنین وزش باد طی روز‌های پنجشنبه و جمعه شدید پیش بینی می‌شود که امکان خسارت به باغات وجود دارد.

انتهای پیام/ ب

کاهش ۳ تا ۵ درجه‌ای هوا

برچسب ها: هواشناسی ، بارندگی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.