سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استقرار آمبولانس‌های اورژانس تبریز در مناطق شلوغ و پرتردد روز چهارشنبه‌سوری

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی تبریز از استقرار آمبولانس‌های اورژانس در مناطق شلوغ و پرتردد شهر خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، رحمانی رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده یک الی دو مرکز استقرار را افزایش داده‎ایم و در کنار فعال بودن تمامی پایگاه‌ها و استقرار آمبولانس‎ها، موتور‌های اورژانس نیز در شهر مستقر هستند.

وی در تشریح تدابیر اورژانس به منظور پیشگیری از حوادث غیرمترقبه در چهارشنبه سوری، گفت: آمار مصدومان چهارشنبه‌سوری از حدود ۴۱۰ نفر در سال ۹۵ با سیر نزولی به حدود ۳۰۷ نفر در سال گذشته رسید و امیدواریم تعداد مصدومان امسال کم‌تر باشد.

وی افزود: سال گذشته بیشترین آسیب‎ را کسانی دیده بودند که به طور مستقیم درگیر نبودند و حضور در محوطه به عنوان عابر یا تماشاچی باعث سوختگی، آسیب و یا قطع عضو آن‌ها شده بود، سوختگی بیشترین آسیب سال گذشته بود که تعداد زیادی از آن‌ها به طور سرپایی درمان و مرخص شدند و آسیب چشم و قطع انگشت نیز داشتیم.

وی با بیان این که اقدامات اورژانس برای پیشگیری از حوادث چهارشنبه‌سوری از دی ماه سال جاری کلید خورده است، گفت: آموزش در مدارس، مساجد و پایگاه‎های بسیج در خصوص عوارض آتش‌افروزی در حجم گسترده در چهارشنبه سوری و استفاده از مواد محترقه که شعاع احتراقشان مشخص نیست و اتفاقات ناشی از آن از جمله این اقدامات است.

رحمانی با تاکید بر این که ما مخالف شادی نیستیم؛ بلکه طرفدار شادی سالم هستیم، بیان کرد: شادی که به بقیه صدمه برساند و ایجاد خطر کرده و اسباب زحمت عوامل اورژانس و مردم شود، پذیرفته نیست، توصیه می‎شود تا نواجوانان و جوانان، چهارشنبه‌سوری را به همراه خانواده‎هایشان و در کنار هم جشن بگیرند.

وی ادامه داد: میدان جهاد، میدان ساعت، چهار راه آبرسان، ایل‌گلی، شهرک رشدیه، الهی پرست و چهارراه شریعیی و بازار از جمله مراکز استقرار اورژانس به مناسبت چهارشنبه‌سوری بوده و تمامی تجهیزات برای درمان سرپایی مصدومان و مراجعان، در این مراکز موجود است.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی تبریز در پایان تعداد پایگاه‎های اورژانس در سطح شهرستان تبریز را ۲۶ مورد عنوان کرد و افزود: علاوه بر مراکز استقرار، این پایگاه‌ها به صورت شبانه روزی فعال هستند.

 

انتهای پیام/ش

۳۰۷نفر  مصدوم در حوادث چهارشنبه سوری  در سال گذشته

برچسب ها: اورژانس ، حوادث
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.