سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تهدید کمیسیون اروپا به اعمال تعرفه بر صادرات و واردات انگلیس

سخنگوی کمیسیون اتحادیه اروپا تهدید کرد در صورتیکه انگلیس بخواهد بدون توافق از این اتحادیه خارج شود بر صادرات و واردات آن تعرفه اعمال خواهد شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، در صورتیکه انگلیس بدون توافق از اتحادیه اروپا خارج شود بر صادرات و واردات کالا از سوی آن تعرفه اعمال خواهد شد.

چند ساعت پس از آنکه دولت انگلیس اعلام کرد در صورت خروج بدون توافق از اتحادیه اروپا قصد دارد تعرفه‌های بیشتر واردات را کاهش دهد، سخنگوی کمیسیون اتحادیه اروپا از اعمال تعرفه بر صادرات و واردات انگلیس در صورت وقوع این امر خبر داد.

مارکاریتیس شیناس، سخنگوی کمیسیون اتحادیه اروپا، در یک کنفرانس خبری گفت: «ما برنامه‌های انگلیس را برای تعرفه‌های موقت در صورت خروج بدون توافق در نظر می‌گیریم. تطابق برنامه‌های انگلیس با قوانین سازمان تجارت جهانی را با دقت تحلیل خواهیم کرد ... در صورتیکه توافق حاصل نشود، اتحادیه اروپا این مسئله را از پیش روشن ساخته است که قانون تجارت با کشور ثالث در همه تجارت‌ها با انگلیس به کار گرفته خواهد شد.»

بر اساس گزارش رسانه‌های انگلیس، به منظور جلوگیری از افزایش ناگهانی قیمت‌ها و برای حفاظت از کسب و کار‌ها و مصرف‌کنندگان، لندن قصد دارد موقتا تعرفه‌ها را از ۸۷ درصد واردات بردارد.

پس از رد توافقنامه خروج از اتحادیه اروپا (برکسیت) که میان دولت انگلیس و اتحادیه اروپا بدست آمده بود، مجلس عوام این کشور قرار است چهارشنبه (امروز) در مورد خروج بدون توافق از اتحادیه اروپا رأی‌گیری کند. پارلمان باید روز چهارشنبه اعلام کند آیا حاضر به خروج انگلیس از اتحادیه اروپا بدون انعقاد توافق هست یا خیر. اگر همانطورکه انتظار می‌رود، پارلمان با خروج انگلیس از اتحادیه اروپا بدون انعقاد توافق مخالفت کند، باید روز پنجشنبه برای به تعویق انداختن زمان برکسیت -که هم اکنون بیست و نهم ماه مارس تعیین شده است- رأی‌گیری انجام شود.

توافقنامه‌ای که پیش از این لندن با بروکسل در خصوص چگونگی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا به دست آورده بود در رای‌گیری که در پانزدهم ژانویه امسال در مجلس عوام این کشور انجام گرفت، رای نیاورد. ترزا می‌، نخست‌وزیر انگلیس، از آن زمان برای ایجاد تغییراتی در توافقنامه دوم تلاش کرد، اما همه تلاش‌های او در این خصوص بی‌ثمر بوده است.

بیست و نهم ماه مارس تاریخ خروج انگلیس از اتحادیه اروپا است. برخی از نمایندگان مجلس عوام انگلیس از این می‌ترسند که به تعویق افتادن این تاریخ اصل جدایی انگلیس از اتحادیه اروپا را زیر سوال ببرد. برخی دیگر از نمایندگان پارلمان انگلیس نیز از این بیم دارند که خروج بدون توافق از اتحادیه اروپا پیامد‌های فاجعه‌باری از نظر اقتصادی و مالی برای کشورشان داشته باشد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.