اوبر به عنوان بزرگترین شرکت حمل و نقل آمریکا که در بسیاری از نقاط مختلف جهان نیز به ارائه خدمات میپردازد به تازگی قوانین حمایتی مناسبی را برای رانندگان خود در نظر گرفته است. این شرکت مبلغ ۲۰ میلیون دلار را برای جبران خسارت و بیمه از کارافتادگی رانندگان خود اختصاص داده است.
تصمیم جدید اوبر در حالی صورت میگیرد که مدیران و مسئولان این شرکت چندی پیش به علت عدم وجود قوانین حمایتی از کارمندان و رانندگان به شدت تحت فشار انجمنهای کارگری بودند. حتی در سالهای گذشته در پی شکایت تعداد زیادی از رانندگان این شرکت دادگاههای فدرال آمریکا چندین مرتبه تشکیل جلسه داده و مبالغ تقریبا سنگینی را نیز به عنوان جریمه برای اوبر در نظر گرفتند.
لازم به ذکر است؛ اوبر بارها نیز با لابیهای گسترده خود با مقامات آمریکایی و استفاده از برخی قوانین ناعادلانه کارفرمایان در اروپا از احکام سنگین دادگاه بر علیه خود گریخته است. در حال حاضر به دلایلی نامعلوم مدیران اوبر، خود تصمیم گرفتن پیش از رو به رو شدن با اتهامی جدید و جریمه شدن با مبالغ سنگین، تغییر کوچکی در قوانین این شرکت ایجاد کنند.
اعضای اتحادیه کارگری نسبت به این اقدام اوبر واکنشهایی مثبت نشان داده و ابراز امیدواری کردند که آیندهای روشن در انتظار رانندگان اوبر باشد. البته این افراد همچنان با ادامه مبارزه خود بر علیه قوانین سختگیرانه و ظالمانه اوبر به دنبال اهداف عالی خود هستند. نمایندگانی از این اتحادیه گفتهاند:" کرامت رانندگان در هر شرایطی باید حفظ شود و حقوق و مزایای کاری باید با توجه به ساعات کاری و حجم کار تعیین گردد."
بیشتر بخوانید: تولید دوچرخهها و اسکوترهای رباتیک توسط شرکت اوبر
انتهای پیام/