سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه:

دائمی‌بودن انقلاب نقطه محوری بیانیه گام دوم انقلاب است

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه گفت :نکته‌ ی مهم در بیانیه گام دوم این است که چه کار‌هایی انجام داده‌ایم و چه مراحلی باید طی کنیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ،حمیدرضا ترقی عضو شورای مرکزی حزب موتلفه صبح امروز در نشست تخصصی اهداف گام دوم انقلاب گفت: انقلاب‌ها بعد از دوران تثبیت و نظام‌سازی، نوعاً برای تداوم از روحیه انقلابی خارج و برای حفظ آن باید مبارزه کنند و برای حفظ نظام جدید و جایگزین کردن نظام مورد علاقه خودشان دست و پنجه نرم می‌کنند و مجبور هستند برای حفظ نظام جدید هم با دشمنان داخلی و خارجی مبارزه و نوعا به محافظه‌کاری روی می‌آورند و آرمان‌های خود را فراموش می‌کنند که می‌توان به انقلاب روسیه، فرانسه و چین اشاره کرد.

وی ادامه داد: در این نوع انقلاب‌ها، مردم حوصله تداوم و مبارزه و تحمل جنگ داخلی را ندارند و به دنبال رفاه و زندگی هستند و کمال معنوی و اخلاقی برایشان مهم نیست.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه گفت: اگر انقلاب اسلامی ما امروز چهلمین سال پیروزی خودش را جشن گرفته و اگر انقلاب اسلامی ما تنها انقلابی است که ملت به آرمان‌ها خیانت نکرده و در خط و مسیر اولیه ادامه می‌دهد و اگر اکنون انقلاب اسلامی توانسته مرز خود را با دشمنانش حفظ کند، برای آن است که با انقلاب‌های دیگر فرق می‌کند و علت آن رهبری با تقوا و مخلص و کاریزما و مومن است که توانسته تاکنون انقلاب را هدایت و در مسیر آرمان‌ها و اصولش پیش ببرد و ملتی وفادار به رهبرش و آرمان‌ها و پایبند به اصول و ارزش‌ها نیز حاضر است که نمونه و بی‌نظیر در بین انقلاب‌های موجود است.

ترقی افزود: وحدت و انسجامی که این ملت در راه موانع و مشکلات داشته‌اند در بین کشور‌ها کاملا استثنایی بوده و با دست خالی و با ایمان به خدا و رهبری توانسته‌اند این انقلاب را به ۴۰ سالگی پیروزی آن برسانند. در طول این ۴۰ سال براساس بیانیه گام دوم رهبری، هم دستاور‌های عظیمی داشته‌ایم و هم فداکاری‌ها و حماسه‌های بسیار بزرگی را شاهد بوده و هم چالش‌های فراوان و موانعی بوده که توانسته‌ایم با همت مردم و هدایت‌های رهبری پشت سر بگذریم و ضعف‌ها و نقص‌ها و اشتباهاتی بوده که این اشتباهات را هم جبران کردیم و هم در حال جبران آن هستیم.
 
وی تصریح کرد: این ویژگی‌ها است که انقلاب اسلامی ما را در این مرحله حساس و بسیار مهم، دارای یک جایگاه و موقعیت بسیار مهم در عرصه بین‌المللی کرده و نکته‌ای که در گام دوم مهم است این است که در گام اول چه کار‌هایی انجام داده‌ایم و در گام دوم چه مراحلی باید طی کنیم؟

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه گفت: اگر براساس دیدگاه مقام معظم رهبری فرآیند انقلاب اسلامی را به ۵ مرحله تقسیم کنیم، مرحله انقلاب اسلامی و استقرار و تاسیس نظام جمهوری اسلامی که مرحله اول و دوم است آن را پشت سر گذاشته‌ایم و مراحل سوم و چهارم و پنجم باقی مانده که دولت سازی اسلامی، جامعه سازی اسلامی و رسیدن به تمدن نوین اسلامی است.
 
انتهای پیام//ج.ر
 

دائمی‌بودن انقلاب نقطه محوری بیانیه گام دوم انقلاب است

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.