سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

چین: امیدواریم آمریکا «تفکر بازی با حاصل جمع صفر» را کنار بگذارد

وزارت خارجه چین اشاره به نام این کشور و روسیه در طرح بودجه سال ۲۰۲۰ دولت آمریکا را مورد انتقاد قرار داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت خارجه چین تمرکز بودجه سال ۲۰۲۰ دولت آمریکا بر چین و روسیه به عنوان دشمنان این کشور را مورد انتقاد قرار داد و ابراز امیدواری کرد واشنگتن «تفکر بازی با حاصل جمع صفر» را کنار بگذارد.

«لو کانگ» سخنگوی وزارت خارجه چین با اشاره به پیش‌نویس طرح بودجه آمریکا گفت: چین به طور مداوم در حال ارتقای یک مفهوم جدید امنیتی پایدار و جهانی مشترک است. امیدواریم آمریکا «تفکر بازی با حاصل جمع صفر» را رها کرده و نگاه به روابط با قدرت‌های بزرگ از منظر مقابله را متوقف کند و همچنین برای اطمینان از صلح، ثبات و امنیت جهانی همکاری با چین، روسیه و دیگر کشور‌ها را آغاز کند.

این مقام وزارت خارجه چین ابراز امیدواری کرد نسخه نهایی پیش‌نویس بودجه آمریکا عاری از جزئیات منفی درباره چین و روسیه باشد. وی  همچنین از همه کشور‌ها خواست به دنبال توسعه و منافع مشترک در حوزه امور خارجه باشند.

این اظهارات در حالی بیان شد که روز گذشته دفتر برنامه‌ریزی و مدیریت بودجه کاخ سفید، طرح پیشنهادی بودجه سال ۲۰۲۰ دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا را منتشر کرد. در این سند بر تقویت آمادگی این کشور و نیز اولویت دادن به رقابت استراتژیک با چین و روسیه تاکید شده است. در طرح بودجه جدید دولت ترامپ در همه زمینه‌ها بجز حوزه دفاعی، امنیت ملی و امور کهنه سرباز‌ها درخواست کاهش بودجه مطرح شده است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.