نماینده ارشد آمریکا در امور کره شمالی گفت: علی‌رغم شکست نشست سران دو کشور، دیپلماسی در خصوص کره شمالی «هنوز بسیار زنده» است.

آمریکا: دیپلماسی در خصوص کره شمالی «هنوز بسیار زنده» استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، استفن بیگان، نماینده ارشد آمریکا در امور کره شمالی، روز گذشته (دوشنبه) گفت: علی‌رغم آنکه نشست دونالد ترامپ و کیم‌ جونگ اون در هانوی بی‌نتیجه ماند دپیلماسی در خصوص پیونگ‌یانگ زنده است هر چند فعالیت‌های موشکی آن با دقت پیگیری می‌شود.

بیگان در یک کنفرانس در واشنگتن اظهار داشت هرچند دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، و کیم جونگ‌اون، رهبر کره شمالی، در نشست هانوی که در ۲۷ و ۲۸ فوریه برگزار شد با شرایط خوبی از یکدیگر جدا شدند؛ شکاف‌های عمیقی میان دو طرف وجود دارد و کره شمالی باید نشان دهد که برای کنار گذاشتن سلاح‌های هسته‌ای تعهد کامل دارد.

بیگان تاکید کرد تحریم‌های آمریکا که کره شمالی خواستار لغو آنهاست پابرجا خواهد ماند تا پیونگ‌یانگ فرایند عاری‌سازی هسته‌ای را تکمیل کند. او روند تدریجی را که مورد درخواست کره شمالی است رد کرد و گفت: کم کردن تحریم‌ها در ازای گام‌های جزئی سبب خواهد شد برای برنامه هسته‌ای پیونگ‌یانگ بودجه فراهم شود.

نماینده آمریکا در امور کره شمالی در ادامه از گزارشی سخن گفت که گفته می‌شود حاکی از فعالیت‌ها در سایت پرتاب موشک «سوها» است. در این گزارش تصاویر ماهواره‌ای منتشر شده است که نشان می‌دهد آماده‌سازی‌ها برای پرتاب موشک در حال انجام است. بیگان گفت: واشنگتن نمی‌داند این فعالیت‌ها در کره شمالی به چه معناست؛ اما دولت ترامپ آن را «بسیار جدی» گرفته است. هرچند از هر نتیجه‌گیر عجولانه حذر می‌کند.

دو دور پیشین گفتگو‌های ترامپ و کیم‌ جونگ‌ اون که در سنگاپور و ویتنام برگزار شد بدون دستیابی به نتیجه‌ای ناتمام ماند.

انتهای پیام/

برچسب ها: کره شمالی ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار