سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صالحی‌امیری: پیشکسوتان ریشه درخت سبز ورزش ایران هستند

رئیس کمیته ملی المپیک گفت: پیشکسوتان ریشه درخت سبز ورزش ایران هستند و نسل جدید اگر رویش دارد به خاطر این افراد است.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک در حاشیه جلسه مسئولان ورزش با پیشکسوتان گفت: پیشکسوتان ریشه درخت سبز ورزش ایران هستند و نسل جدید اگر رویش دارد و در عرصه‌های ملی و بین المللی می‌درخشد به خاطر این افراد است. بیش از ۲۰۰ پیشکسوت بالای ۶۰ سال در کمیته ملی المپیک با حضور وزیر ورزش و مدیران و روسای فدراسیون‌ها جمع شدند.

او ادامه داد: این نشست با ۲ هدف برگزار شد. ابتدا آن که نشان دهیم کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و جوانان در خلال مسابقات، پیشکسوتان را می‌بیند، چون به آن‌ها باور داریم. دوم آن که به نسل جوان بگویم اگر می‌خواهید قهرمان شوید باید پهلوان باشید و مدال به تنهایی کسی را بزرگ نمی‌کند.

صالحی امیری تصریح کرد: این بزرگان در دوره‌ای بودند که حامی مالی نداشتند و درآمد خاصی هم به جیب نمی‌زدند، اما قانع بودند و تاریخ ساز ورزش ایران شدند. ما می‌خواهیم از مشکلاتشان با خبر باشیم، با آن‌ها صحبت کنیم و بیشتر به مسائل درمانی و درآمدی آن‌ها توجه کنیم. من با وزیر صحبت کردم و قرار شد موضوع پیشکسوتان را به عنوان یک مسئله اصلی ببنیم و مشکلات را حل کنیم.

رئیس کمیته ملی المپیک بیان داشت: پیشکسوتان عضوی از خانواده ورزش هستند و ما نمی‌توانیم امروز مدعی سکو‌ها باشیم بدون این که نیم نگاهی به گذشته داشته باشیم.

او ادامه داد: حالا میزان مستمری قهرمانان المپیک را از ۲۰۰ هزار به ۵۰۰ هزار تومان افزایش دادیم و در سال ۹۸ هم افزایش خواهیم داشت.

صالحی امیری ادامه داد: ما در بهار شاهد افتتاح موزه خواهیم بود و برای اولین بار در تاریخ ورزش ایران موزه را خواهیم داشت. این موزه نماد انسجام است. هفته گذشته شگفت زده شدم، زیرا پیشکسوتان بیش از ۱۰۰ مدال و کاپ اهدا کردند. افراد در ۳ شیفت در تلاش هستند تا بهار آماده شود همچنین تیمی را به لوزان فرستادیم تا اشیایی را به تهران بیاورند. علاوه بر آن از مشاوران موزه باستان استفاده کردیم و به امید خدا با حضور شما و پیشکسوتان افتتاح موزه را خواهیم داشت که شایسته مردمان است و این موزه بازشناسی غرور ایرانیان خواهد بود.


بیشتر بخوانید:

نشست صمیمی پیشکسوتان ورزش با مسئولان ورزش/ افشارزاده: دیگر به استقلال برنمی‌گردم

حضور صالحی‌امیری و سلطانی‌فر در موزه کمیته ملی المپیک


انتهای پیام/ 

اظهارات صالحی امیری درباره دیدار با پیشکسوتان  

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.