اما مزدا به جای ارائه نسخه جدید مدلهای ذکر شده، تصمیم گرفت در نمایشگاه ژنو از یک مدل کاملا جدید برای بازار جهانی به نام CX-30 پردهبرداری کند. این مدل یک محصول میانرده است که از نظر فنی میان مدلهای CX-3 و CX-5 قرار میگیرد، مزدا این مدل را یک کراساور شاسی بلند میداند و طراحی آن کمی محافظهکارانهتر از دیگر مدلهای CX است، همین ویژگی این مدل را به خودرویی مناسب برای خانوادهها تبدیل میکند و جوانانی که امکانات بیشتر یا اسپرتتری میخواهند میتوانند به سراغ مدل CX-5 بروند.
مدل CX-30 بر روی معماری اسکایاکتیو شرکت مزدا که در مدل مزدا ۳ نیز از آن استفاده شده، تولید میشود. به این ترتیب طول خودرو ۴ متر و ۳۹۵ سانتیمتر و فاصله بین دو محور آن ۲ متر و ۶۵۵ سانتیمتر است. مزدا برای CX-30 از دو پیشرانه بنزینی و گازی سری Euro 6d-TEMP و دو سیستم انتقال ۶ سرعته دستی و خودکار استفاده کرده تا مشتریان بتوانند مورد دلخواه خود را انتخاب و سفارش دهند. در مدل بنزینی از سیستم مزدا M هیبریدی با باتری لیتیومی ۲۴ ولتی برای بهبود بازدهی خودرو استفاده شده است.
مزدا در کراساور جدید خود از پیشرانه جدید اسکایاکتیوایکس استفاده کرده که از روش احتراق منحصر به فردی بهره میبرد، در این روش مزایای پیشرانههای بنزینی و دیزلی با هم ترکیب شده و سیستمی جدید را تشکیل میدهد. مشخصات فنی این مدل هنوز اعلام نشده، اما با توجه به شباهتهای این مدل با مزدا ۳ جدید، انتظار میرود مدل CX-30 نزدیک به ۱۷۸ اسب بخار قدرت و ۲۲۲ نیوتنمتر گشتاور داشته باشد. مزدا این مدل را به دیفرانسیل چهارچرخ مجهز کرده که از سیستم i-Activ این شرکت به همراه GVC Plus استفاده میکند تا گشتاور به درستی میان چرخهای جلو و عقب توزیع شود. مزدا ادعا کرده این سیستم به پایداری خودرو در همه حالتها کمک کرده و تاثیر منفی بر روی سوخت نمیگذارد. این مدل برای بازار جهانی در نظر گرفته شده، به این ترتیب در ابتدا شاهد عرضه CX-30 در آمریکا و در ادامه دیگر نقاط جهان خواهیم بود.
بیشتر بخوانید: نمایشگاه ژنو ۲۰۱۹ | باتیستا، قدرتمندترین خودرو جادهای ایتالیایی معرفی شد +تصاویر
انتهای پیام/