سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صعود قیمت نفت و طلا در بازار‌های جهانی

افزایش تقاضای نفت و کاهش سطح تولید اوپک باعث صعود قیمت طلای سیاه شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، در پی افزایش تقاضای نفت و کاهش سطح تولید کشور‌های عضو و غیرعضو اوپک، قیمت طلای سیاه امروز (سه شنبه) با افزایش همراه بود.

بر این اساس، بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت (نفت شاخص آمریکا) با ۱۸ سنت افزایش (معادل ۰.۳ درصد) به ۵۶ دلار و ۹۷ سنت در هر بشکه رسید. بهای نفت خام برنت (شاخص بین المللی) با ۱۷ سنت افزایش (معادل ۰.۳ درصد)، ۶۶ دلار و ۷۵ سنت در هر بشکه معامله شد.

در پی تلاش کشور‌های عضو و غیرعضو اوپک شامل روسیه برای کاهش سطح تولیدات نفت، بهای طلای سیاه از آغاز سال جاری میلادی با افزایش همراه بوده است. کارشناسان بر این باورند که بحران اقتصادی و سیاسی ونزوئلا –که یکی از اعضای اوپک محسوب می‌شود—یکی دیگر از دلایل صعود قیمت نفت است.

گزارش‌ها حاکی از آن است که افزایش تقاضای نفت هم بر قیمت طلای سیاه اثرگذار بوده است.

آژانس اطلاعات انرژی آمریکا روز دوشنبه اعلام کرد سطح تولیدات نفتی آمریکا در سال ۲۰۲۴ با ۲.۸ میلیون بشکه افزایش در روز به ۱۳.۷ میلیون بشکه خواهد رسید. این در حالی است که سطح تولید نفت آمریکا در سال ۲۰۱۸ روزانه ۱۱ میلیون بشکه بود.

در پی کاهش ارزش دلار آمریکا در مقابل پوند انگلیس در پی توافق جدید رئیس کمیسیون اروپا و نخست وزیر انگلیس، بهای طلا امروز (سه شنبه) با افزایش همراه بود. بهای هر اونس طلا با ۰.۲ درصد افزایش به ۱۲۹۶.۸۴ دلار رسید. جان کلود یونکر، رئیس کمیسیون اروپا روز گذشته (دوشنبه) به توافق تازه‌ای با «ترزا می» نخست وزیر انگلیس درباره برکسیت دست یافت.

انتهای پیام/

بهای نفت و طلا در بازار‌های جهانی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.