سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زندگی نامه شهید یونس پرهیزگار

گوشه‌ای از زندگی نامه زندگی نامه شهید یونس پرهیزگار یکی از شهدای هشت سال دفاع مقدس را در اینجا بخوانید.

به گزارش حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان،حماسه دفاع مقدس روز به روز بالنده‌تر شد و جوانان ما چونان کوهی استوار در برابر تهاجم دشمن ایستادند. مقدس‌ترین و با ارزش‌ترین استقامت، دفاع از عقیده است و بدون شک دوران هشت ساله جنگ تحمیلی عراق علیه ایران از افتخارات بزرگ و بی‌نظیر ایران اسلامی است. شهادت زندگانی جاودانه یافتن است؛ اوج و عروج تعالی است.

شهادت تکامل ایمان و نهایت خلوص قلب‌هاست. شهادت مردن تحمیلی نیست بلکه انتخاب آزادانه و آگاهانه و خلوت عاشق و معشوق است.

شما می‌توانید در ادامه شرح کوتاه زندگی شهید یونس پرهیزگار یکی از شهدای هشت سال دفاع مقدس را بخوانید:

فرازی از زندگینامه شهید:
سردار شهید یونس پرهیزگار در۲۲ فروردین ماه سال ۱۳۴۲ در خانواده‌ی مومن و دین دار در شهر ارومیه چشم به جهان گشود. از همان دوران کودکی با بچه‌های دیگر فرق داشت. کودکی مهربان و سر به زیر بود، علاقه‌ی خاصی به نماز داشت. در سن ۷ سالگی در دبستان دین پرستی جهت کسب علم و دانش ثبت نام کرد. ابتدایی را در همان مدرسه با رتبه‌ی اول به پایان رسانید و دوره‌ی راهنمایی را نیز در مدرسه‌ی اسلامی به پایان رسانید. بعد وارد دبیرستان شده و تا کلاس دوم نظری به تحصیل ادامه داد ولی، چون کم کم انقلاب شروع می‌شد او دیگر علاقه‌ی خود را به درس و مدرسه از دست داد و نصف شب جهت پخش اعلامیه به مساجد و خیابان‌ها می‌رفت و در و دیوار را ازسخنان امام (ره) پر کرده بود.
بعد از تشکیل سپاه به عنوان ذخیره ثبت نام کرد و شب‌ها در شهر، خصوصا پل قویون به پاسداری مشغول می‌شد. بعد جهت ادامه تحصیل به شهرستان تبریز رفت و سال چهارم را همانجا تمام کرد و موفق به اخذ مدرک دیپلم شد. سپس به سپاه ارومیه بازگشت و درسال ۱۳۶۱ جهت فراگیری دوره‌ی فرماندهی به تهران اعزام گردید و ازآنجا به مناطق عملیاتی جنوب رفت و درفتح خرمشهر شرکت کرد. عاقبت درسال ۱۳۶۱ ودر درگیری با ضد انقلابیون در منطقه سرو شهید می‌شود.

انتهای پیام/

بیوگرافی شهید یونس پرهیزگار

برچسب ها: شهدا ، دفاع مقدس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.