سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آذربایجان شرقی میزبان گردشگران داخلی و خارجی

استان آذربایجان شرقی با جاذبه‌های گردشگری و طبیعی همه ساله میزبان مسافران و گردشگران مختلفی از داخل و خارج از کشور است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،بازار تاریخی تبریز، تفرجگاه ائل گلی، مقبره الشعرا، تفرجگاه عون بن علی، موزه‌های مختلف، منطقه آزاد تجاری صنعتی ارس، روستای تاریخی کندوان، مناطق بکر جنگلی ارسباران، آینالو، دره زیبای مکیدی و... همه وهمه تنها بخشی از جاذبه‌های دیدنی این استان زیباست.

بازدید حدود ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر گردشگر داخلی و ۴۹۳ هزار نفرگردشگر خارجی از آذربایجان شرقی

رستمی سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی و صنایع دستی استان درگفتگوبا  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، گفت:در سال ۹۷ حدود ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر گردشگر داخلی و ۴۹۳ هزار نفرگردشگر خارجی از استان آذربایجان شرقی بازدید داشته اند.

وی افزود: میانگین اقامت این گردشگران در استان حداقل دوونیم شب می‌باشد که امیدواریم با تمهیدات اندیشیده شده امسال شاهد افزایش آن باشیم.

احسانی که از کاشان به تبریز سفر کرده نیز در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،گفت:تن‌ها چیزی که بخاطر ش به تبریز سفر کردم وجود زیبایی تاریخی مسجد کبود تبریز است که تعریفش رو خیلی شنیده ام .

جائویو که از شانگ‌های به تبریز سفر کرده در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، گفت:من وقتی آمدم تبریز خیلی خوشحال شدم و تبریز رو خیلی دوست دارم.

وی افزود:تبریز جا‌های دیدنی زیادی داره مثل موزه‌های تبریز، ائل گلی، مقبره الشعرا و.. که خیلی دیدنی هستند و وقتی به چین بازگردم به هموطنانم نیز توصیه خواهم کرد از این شهر زیبا بازدید کنند.

رحمتی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجانشرقی هم، درگفتگوبا خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، بر لزوم ارایه خدمات بهتر دستگاه‌های زیربط به مسافران و گردشگران نوروزی تاکید کرد.

وی گفت: باید تمامی دستگاه‌های زیربط با هماهنگی و هم افزایی در جهت ارایه خدمات بهتر به مسافران و گردشگران نوروزی برنامه ریزی و تلاش کنند.

رحمتی با اشاره به اینکه باز بودن بازار تبریزدر ایام تعطیلات نوروزی از ضروریات است، افزود: تجربه نشان داده است گردشگران همیشه از بسته بودن بازار در این ایام اظهار ناراحتی می‌کردند، پس بایستی با هماهنگی با اصناف عزیز بتوانیم از بسته ماندن بازار تاریخی تبریز در این ایام جلوگیری کنیم، چون علاوه بر بحث گردشگری و نشان دادن ظرفیت‌های تاریخی بازار تبریز، اصناف نیز با رونق بیش از پیش مواجه خواهند شد.

وی ادامه داد: تنها وجود فضا‌های خشک قبلی برای گردشگران کافی نیست و باید با ایجاد زمینه هایی، در امر جذب گردشگر که امری بسیار مهم است تلاش وافر داشته باشیم تا بتوانیم متفاوت‌تر از سال‌های گذشته به مسافران و گردشگران خدمت رسانی کنیم.

وی به بحث بازرسی و نظارت دستگاه‌های مختلف بر اساس برنامه کشوری که از اول اسفند ۹۷ تا ۱۶ فروردین ۹۸ در سراسر استان اجرا می‌شود اشاره کرد و گفت: باید فرصتی فراهم کنیم تا مسافران نوروزی که از سایر استان‌ها آمده اند و قصد دارند از مبدآ تبریز به سایر شهرستان‌ها مسافرت کنند علاوه بر شناخت مکان‌های گردشگری از امکانات کافی برخوردار شوند و حتی در بحث نماز خانه‌ها باید مدیریت به گونه‌ای باشد که مساجد و نماز خانه‌ها تنها در مواقع اذان باز نباشد بلکه مسافران بتوانند در تمامی ساعات برای ادای فریضه مهم نماز اقدام کنند.

ابراهیم رستم اف که از جمهوری آذربایجان به تبریز سفرکرده نیز به خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،گفت:تبریز شهر قشنگی است و همیشه آرزو داشتم بیام و از نزدیک این شهر زیبا رو ببینم.

وی افزود:این شهر زیبا شیرنی‌ها و آجیل معروفی نیز دارد که بسیار خوشمزه هستند و حتما برای کشورم از ان‌ها سوغات خواهم برد.

آذرمی که از شیراز به تبریز سفر کرده نیز به خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،گفت:توصیف غذا‌های تبریز را زیاد شنیده ام مخصوصا کوفته تبریز را که خیلی خوشمزه است و انواع دلمه، ابگوشت، آش رشته و غذا‌های محلی این شهر زیبا برایم جذابیت داشت.

 ثبت بیش از ۱۸۰۰ آثاردرفهرست آثارملی

آبدار مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان نیز به خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، گفت:در آذربایجان شرقی بیش از ۱۸۰۰ آثار ثبت شده و ۲۱ موزه  وجود دارد که از این تعداد ۱۷ موزه در تبریز قرار دارد.

وی افزود: در بحث گردشگری ۵۲ روستای هدف سال‌های گذشته، امسال به ۱۰۰ روستا افزایش یافته است که می‌توانیم حداکثر بهره را از این فرصت مهم داشته باشیم.

مدیرکل میراث فرهنگی استان گفت:آذربایجان شرقی به دلیل داشتن جاذبه‌های گردشگری جزو ۵ شهر اول در کشور محسوب می‌شود و حضور مسافران ازنقاط مختلف کشور نشانه مهم بودن این استان برای گردشگران محسوب می‌شود.

آبدارافزود:امسال ۱۰۸ نقطه نوروزگاه درسطح استان مستقرکردیم وشهرداری تبریز نیز اقداماتی برای سال ۹۸ انجام داده است که جای قدرانی دارد.

وی گفت:شهرتبریز ۵ سال متوالی، که به عنوان پاک‌ترین شهر ایران انتخاب می‌شود که نشان از فرهنگ والای مردم این شهر وتلاش بی دریغ مسئولان این شهراست.

آبدار در ادامه بیان کرد :  امسال ۱۷۰ مجوز برای بوم گردی، درنظرگرفته ایم و ۸۱ برنامه فرهنگی به همراه آماده سازی ۵۰ مسجد برای برگزاری نماز ازدیگر برنامه‌های دردست اقدام می‌باشد.

آبدار از مسئولان شهرداری خواست تابا رایزنی با اصناف وکسبه بازار درروز‌های اول عید شرایطی را فراهم کنند تا مسافران وگردشگران خارجی وداخلی از این بازار دیدن کنند.

انتهای پیام/ش

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.