سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برگزاری یادواره ۲ هزار شهید، ۲ هزار مدرسه در مازندران

یادواره ۲ هزار شهید، ۲ هزار مدرسه سند اعتبار آموزش و پرورش مازندران در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، عسکری نیکزاد مدیرکل آموزش و پرورش مازندران در یادواره ۲ هزار شهید، ۲ هزار مدرسه که صبح امروز به مناسبت ۲۲ اسفند روز ملی گرامیداشت شهدا در دبیرستان دخترانه مرحوم رنجبر شهرستان سیمرغ برگزار شد، گفت: یادواره «۲ هزار شهید، ۲ هزار مدرسه» سند اعتبار آموزش و پرورش مازندران در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

وی با بیان اینکه بهترین بستر برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت مدارس و دانش آموزان هستند، افزود: از سال ۹۳ طرح ۲ هزار یادواره شهدا به محوریت ۲ هزار شهید دانش‌آموز استان در ۲ هزار مدرسه برگزار شد و هرساله یک شهید برای یک مدرسه به عنوان شهید شاخص انتخاب می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران گفت: هر سال دانش‌آموزان هر مدرسه با زندگینامه و سیره یک شهید آشنا شده و می‌توانند از وصیت‌نامه، راه و رفتار و منش آن شهید الگوبرداری کرده و آن شهید را سرمشق خود در زندگی بدانند.

نیکزاد مزیت طرح ۲ هزار یادواره شهدا را مشارکت فعال دانش‌آموزان در اجرا و برگزاری آن دانست و افزود: این موجب می‌شود که دانش‌آموزان از نزدیک با حال و هوای ایثار و شهادت آشنا شده و از شهدا به عنوان الگو‌های خود درس بگیرند.

وی گفت: شهدا الگو‌های تمام و کمال ما هستند و به همین خاطر باید کاری کنیم که شهدا به افراد بیشتری شناسانده شوند.

نقش یادواره ۲ هزار مدرسه، ۲ هزار شهید در الگوسازی فرهنگی برای دانش‌آموزان

محمد شعبانی معاون پرورشی آموزش و پرورش مازندران نیز در یادواره شهدای دانش‌آموز و فرهنگی شهرستان قائم‌شهر با تشریح نقش یادواره ۲ هزار مدرسه، ۲ هزار شهید در الگوسازی فرهنگی برای دانش‌آموزان استان، گفت: این طرح که از سال ۹۳ آغاز شده نقش مهمی برای الگوسازی فرهنگی دانش‌‎آموزان داشته است.

وی با اشاره به نقش بی بدیل شهدا در سرنوشت تاریخ کشور، افزود: در دفاع مقدس نه تنها یک وجب از خاک کشورمان کم نشد بلکه بر مردانگی و شرف این ملت افزوده شد و با دفاع مقدس توانستیم خود را در میان سایر کشور‌ها به شجاعت و ایستادگی نشان دهیم.

معاون پرورشی آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه شهدا هیچ احتیاجی به ما ندارند، گفت: این ما هستیم که به چنین یادواره‌هایی نیازمندیم تا هر روز فرهنگ ایثار و شهادت را به خود و نسل‌های جوان متذکر شویم.

شعبانی افزود: در همین راستا یادواره ۲ هزار مدرسه، ۲ هزار شهید در ۲ هزار مدرسه استان مازندران برای الگوسازی فرهنگی اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه دانش آموزان با اجرای برنامه یادواره شهدا در جریان حال و هوای فرهنگ ایثار و شهادت قرار می‌گیرند، گفت: امروز وظیفه و تکلیف ما در قبال شهدا بسیار سنگین است.

معاون پرورشی آموزش و پرورش مازندران افزود: یادواره ۲ هزار مدرسه، ۲ هزار شهید از اساس بر مبنای واگذاری نقش‌ها به دانش‌آموزان آغاز شد و تاکنون موفقیت بالایی در الگوسازی فرهنگی داشت.

انتهای پیام/آ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.