سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بهبود وضعیت حمل و نقل ریلی با ورود قطارهای ۵ ستاره به شبکه ریلی

قطار‌های ۵ ستاره امروز با حضور معاون مسافری راه آهن رونمایی شد که این امر به بهبود وضعیت حمل و نقل ریلی کمک می کند.

به گزارش  خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، احمدرضا صبری مدیر عامل شرکت حمل ونقلی در مراسم افتتاحیه قطار‌های ۵ ستاره نور که با حضور معاون مسافری راه آهن برگزار شده بود با بیان اینکه ورود قطار‌های پنج ستاره نور به شبکه ریلی مسافری کشور نقش موثری در بهبود وضعیت حمل ونقل ریلی در بخش مسافری دارد افزود: در سال‌های گذشته حمل ونقل ریلی را آغاز کردیم کار‌های خوبی را انجام داده ایم، اما با توجه به توصیه‌های راه آهن و تاکید بر ۵ ستاره شدن موفق شدیم قطار‌های جدید را وارد ناوگان کنیم.

وی افزود: این قطار‌ها به لحاظ کیفیت، امکانات و خدمات رفاهی آن معادل هواپیما برای فرست کلاس است.

صبری با بیان این که از رسانه‌ها می‌خواهیم مزیت‌های سفر ریلی را بیان کنند، افزود: دو نوع از قطار‌های برند ۵ ستاره را دارند، البته بقیه قطار‌های ما هم پتانسیل ۵ ستاره شدن را دارند.


بیشتر بخوانید: درخواست تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی برای تأمین قطعات یدکی قطار‌های مسافری / قطار‌های حومه‌ای در آینده‌ای نزدیک زیرمجموعه راه آهن می‌شوند


این فعال حوزه حمل و نقل با بیان این که برای ورود ۴ رام قطار ۵ ستاره طی سال آینده به ناوگان حمل و نقل برنامه داریم، تاکید کرد: هم اکنون ۲ رام قطار ۵ ستاره در مسیر‌های کرج-مشهد، تهران-مشهد، اصفهان-شیراز و اصفهان –مشهد داریم.

صبری با بیان این که میانگین سن ناوگان حدود ۵ سال است، گفت: برای دو رام قطار برای ۵ ستاره شدن حدود ۲.۸ میلیارد تومان هزینه شده است.

وی با اشاره به برنامه نهاد رهبری در دانشگاه برای سفر زوج‌های جوان به مشهد مقدس، تاکید کرد: از سوی دیگر با توجه به آستان قدس رضوی برنامه‌ای با عنوان مبدا-مبدا دارد و از زائران تا مشهد پشتیبانی می‌کند، امروز ۶۰۰ زوج جوان با قطار‌های ۵ ستاره به مشهد مقدس عزیمت می‌کنند.

وی ادامه داد: در این قطار‌ها ۵ ستاره به طور سمبلیک مراسم عقد برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

رونمایی از قطار‌های ۵ ستاره با همراهی ۶۰۰ زوج جوان

برچسب ها: راه آهن ، قطار
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.