سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در هیئت ممیزه مرکزی وزارت بهداشت مصوب شد؛

الزام حضور اعضای هیئت علمی جدید الاستخدام ملزم در دوره مجازی آموزش پزشکی

معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: تمامی اعضای هیئت علمی جدید الاستخدام ملزم به طی دوره مجازی ۹۶ ساعته آموزش پزشکی هستند.

به گزارش  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، لاریجانی معاون آموزشی وزارت بهداشت و دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی با اشاره به برنامه این معاونت برای توسعه زیرساخت‌های آموزش علوم پزشکی گفت: اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها یکی از ارکان اصلی آموزش علوم پزشکی کشور هستند و در قالب برنامه تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی برنامه‌هایی برای توسعه اعضای هیئت علمی در دست پیگیری است.

آموزش یکی از زیربنا‌های توسعه نظام سلامت

وی بیان کرد: حوزه آموزش یکی از زیربنا‌های توسعه نظام سلامت است و برای هرتحولی در سلامت کشور ابتدا باید آموزش علوم پزشکی متحول شود.

معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از برنامه‌های این معاونت برای توانمندسازی اعضای هیئت علمی در آموزش سخن گفت و افزود: با تاسیس دانشگاه علوم پزشکی مجازی بستر‌های خوبی برای ارائه آموزش‌های الکترویک در حوزه سلامت فراهم شد.

تحصیل اعضای هیئت علمی در دوره مجازی کارشناسی ارشد آموزش پزشکی

وی ادامه داد: دوره مجازی کارشناسی ارشد آموزش پزشکی برای اعضای هیئت علمی برگزار شده و در حال حاضر ۱۳۶۰ نفر از اعضای هیئت علمی در این دوره مشغول به تحصیل هستند.

دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی گفت: نهادینه کردن اهمیت آموزش در بین اعضای هیئت علمی می‌تواند تحول چشمگیری در آموزش ایجاد کند و این دوره مجازی هم همین هدف را دنبال می‌کند.

وی اضافه کرد: در همین راستا در هیئت ممیزه مرکزی وزارت بهداشت مصوب شد که تمامی اعضای هیئت علمی جدید الاستخدام ملزم به طی دوره مجازی ۹۶ ساعته آموزش پزشکی هستند.

لاریجانی گفت: در این دوره مفاهیم مختلف حوزه آموزش علوم پزشکی از جمله مفاهیم مرتبط با تحول و نوآوری در آموزش گنجانده شده است.

وی ادامه داد: آشنایی اعضای هیئت علمی با این مفاهیم در بدو ورود به نظام سلامت می‌تواند تاثیر زیادی در نقش آموزشی این همکاران در دانشگاه‌ها داشته باشد و بدون شک ارتقای آموزش، زمینه‌های ارتقا در تمامی ارکان حوزه سلامت را به همراه خواهد داشت.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.