حسینی گفت: افزایش سهمیه جذب سرباز با هدف تقویت دانشگاه‌های کم برخوردار که امکان جذب هیئت علمی را ندارند، انجام می‌شود.

به گزارش  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، سیدعلی حسینی رئیس مرکز امور هیئت علمی وزارت بهداشت اظهار کرد: با هماهنگی ستاد مشترک ارتش جمهوری اسلامی ایران و مطابق ماده ۱ تامین اعضای هیئت علمی برای موسسات آموزشی و پژوهشی مقرر شد برای دانشگاه‌های کم برخوردار و مستقر در استان‌های مرزی از سال آینده سهمیه جذب سرباز هیئت علمی افزایش یابد. 

 رئیس مرکز امور هیئت علمی وزارت بهداشت با اعلام این خبر افزود: با توجه به سهمیه سرباز هیئت علمی که در سال‌های گذشته داشتیم، این تعداد نفرات کفاف ۷۰ دانشگاه و دانشکده علوم پزشکی در سراسر کشور را نمی‌داد لذا با اطلاع کامل از نیاز نیرو‌های مسلح به کادر درمانی مقرر شد از رشته‌هایی مثل دکتری تخصصی داروسازی یا رشته‌های تخصصی علوم پایه که کاربرد کمتری در نیرو‌های مسلح دارند، در دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی کشور به صورت سرباز هیئت علمی استفاده بیشتری داشته باشیم.

افزایش تخصیص ظرفیت سرباز هیئت علمی در دانشگاه‌های کم برخوردار

حسینی، هدف از این اقدام را تقویت دانشگاه‌های کم برخوردار که امکان جذب هیئت علمی را به طور معمول ندارند، عنوان و اظهار کرد: دانشگاه‌های علوم پزشکی سیرجان، فسا، سبزوار، بیرجند، لارستان، آبادان، تربت حیدریه، اسفراین، بوشهر، جیرفت و زاهدان از جمله دانشگاه‌هایی هستند که امیدواریم با افزایش تخصیص ظرفیت سرباز هیئت علمی بتوانیم نیاز‌های آنها را تا حدی پوشش دهیم.

 اعضای هیئت علمی سرباز  موظف به گذراندن خدمت ۴۸ ماه دوره ضرورت 

وی افزود: اعضای هیئت علمی سرباز از زمان شروع آموزش نظامی، مکلف به خدمت ۴۸ ماه دوره ضرورت و تعهدات مرتبط با این قانون هستند و از آنجا که افراد معرفی شده حداقل تا ۴ سال مشمول انجام خدمت در آن دانشگاه خواهند بود لذا فرصت مغتنمی است تا از این طریق نیاز‌های فوری دانشگاه‌های علوم پزشکی تامین شود.

افزایش وام مسکن ویژه اعضای هیئت علمی

رئیس مرکز امور هیئت علمی وزارت بهداشت در ادامه به تشکیل کمیته رفاهی اعضای هیئت علمی وزارت بهداشت با دستور معاون آموزشی وزارت بهداشت خبر داد و تصریح کرد: در جلسه اخیر این کمیته، امضای تفاهم نامه با دفاتر گردشگری و سیاحتی برای تسهیل سفر‌های سیاحتی، علمی و آموزشی اعضای هیئت علمی در دستور کار قرار گرفت و بر افزایش وام مسکن ویژه اعضای هیئت علمی تاکید شد.

افزایش وام مسکن اعضای هیئت علمی

حسینی در این باره اظهار کرد: با پیگیری‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و با تائید شورای پول و اعتبار، وام مسکن اعضای هیئت علمی به ۲۵۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرد که بخشنامه مربوط به آن از طرف بانک مرکزی به بانک‌های عامل سراسر کشور ابلاغ شده و هم اکنون در سامانه مرکز امور هیئت علمی قابل رویت است.

وی در پایان با اشاره به اینکه توجه به رفاه اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی و خانواده‌های آن‌ها از اولویت‌های این مرکز است، خاطرنشان کرد: مرکز امور هیئت علمی وزارت بهداشت آمادگی دارد تا از تجربیات دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در زمینه خدمات رفاهی بهره‌مند شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار