سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برگزاری مراسم تحویل سال نو در بیش از ۱۵ بقعه متبرکه در کاشان

کاشانی ها سال نو را در بیش از ۱۵ بقعه متبرکه این شهرستان تحویل می کنند.

حجت الاسلام اصغر توسلی، رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کاشان، در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،گفت: این مراسم با حضور بیش از ۲۰ هزار نفر جمعیت در بقاع متبرکه پیش بینی می‌شود.
 
وی، میزبانی بیش از ۴۰۰ هزار نفر در دو هفته تعطیلات نوروزی در بقاع متبرکه کاشان را یادآور شد و گفت: بیش از ۳۰ هزار نفر در اقامتگاه ثابت و موقت بقاع متبرکه نیز در ایام آسمان داده خواهدشد.
به گفته وی، میزبانی ۵۰ هزار کودک و نوجوان نیز در خیمه‌های معرفت بقاع متبرکه برای این ایام پیش بینی می‌شود.
 

اجرای طرح آرامش بهاری در۵۰ بقعه متبرکه

 
رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کاشان، در ادامه با تاکید بر اجرای طرح آرامش بهاری در ۵۰ امامزاده و بقاع متبرکه کاشان گفت: این طرح
با هدف خدمت رسانی مطلوب به زائران و مسافران نوروزی، تقویت باور‌های دینی و مذهبی، ارتقاء سطح دینی زائران و همچنین تبدیل بقاع متبرکه به قطب‌های فرهنگی کشور اجرا می‌شود.
 
حجت الاسلام توسلی، تصریح کرد: خیمه‌های معرفت است یکی از برنامه‌های ویژه طرح آرامش بهاری که با استقبال بی نظیر زائران همراه می‌شود.
 
وی افزود: امسال نیز خیمه‌های معرفت مانند سال‌های گذشته با برنامه‌های ویژه‌ای از جمله مشاوره خانواده، کودک و نوجوان، مشاوره دینی و اعتقادی، تبلیغ چندرسانه‌ای اجرا می‌شود که در غرفه کودکان نقاشی و قرآن خوانی همراه با اهدای جوایز و مسابقاتی برای آن‌ها پیش بینی شده است.
 

حضور مبلغین دینی مسلط به زبان انگلیسی در اماکن تاریخی

 
به گفته وی، مبلغین زبان دان خارجی نیز در بقاع متبرکه‌ای که توریست‌های خارجی حضور می‌یابند میزبان مسافران و توریست‌ها خواهند بود تا گامی مهم در شناساندن اسلام به سایر کشور‌ها بردارند.
حجت الاسلام توسلی، افزود: مبلغین زبان دان در خیمه‌های معرفت بقاع متبرکه سلطان امیراحمد (ع) و امامزاده ابراهیم فین (ع) و بویژه مسجد آقا بزرگ کاشان فعالیت خواهند داشت.
 
وی اظهارداشت: روحانیون و مبلغین اعزامی سازمان اوقاف و امور خیریه در خیمه‌های معرفت نسبت به مشاوره و پاسخگویی به مسایل شرعی زائران و مسافران نورزی خدمت رسانی می‌کنند.
 
وی، فعالیت غرفه‌های سمعی بصری برای آشنایی والدین با بازی‌های مخرب رایانه‌ای و دیگر تهاجمات فرهنگی غربی را در بقاع متبرکه علی بن باقر (ع) و سلطان امیر احمد (ع) را تاکید کرد و گفت: غرفه عفاف و حجاب و آرامش بهاری، غرفه وقف از غرفه‌های دیگری است که تابلو‌های نمایشگاهی مربوطه درآن در معرض دید زائرین و علاقمندان قرار میگیرد.
 
به گفته وی، خدمت رسانی به زائران مسافران نوروزی از دیگر برنامه‌های طرح آرامش بهاری است که در قالب دو بخش پذیرایی و اسکان برنامه ریزی شده است تا در کنار آن ایستگاه صلواتی با هدف پذیرایی از مسافران و زائران نوروزی برپا شود.
 

اسامی بقاع متبرکه اسکان مسافران نوروزی

 
حجت الاسلام توسلی، افزود: چهار بقعه متبرکه (شاهزاده زید بن علی النقی (ع)، شاهزاده حسین (ع) باریکرسف، نورالهدی (ع) مشهد اردهال و امامزاده، ولی بن موسی (ع) راوند اسکان ثابت زائرین خواهد بود و در امامزادگان علی بن باقر (ع) مشهد اردهال، ولی بن موسی (ع) راوند، امامزاده ابراهیم و امامزاده هادی (ع) و امامزاده قاسم (ع) فین، نورالهدی (ع) مشهد اردهال، اسکان موقت زائرین برنامه ریزی شده است.
 
وی با اشاره به اجرای طرح آرامش بهاری سال ۹۷ که از تاریخ ۲۸ اسفند ۹۶ تا ۱۵ فروردین ۹۷ ادامه داشت گفت: ۳۸۵ هزار و ۴۹۰ نفر تعداد زائرین بقاع متبرکه در ایام یادشده بود که ۲۵ هزار و ۷۰۰ نفر از این تعداد در بقاع متبرکه اسکان داشتند.
به گفته وی، ۵۶۵۰ نفر نیز از تعداد زایران اسکان یافته در بقاع متبرکه در زائرسرای بقاع متبرکه و ۲۰۰ هزار و ۵۰ نفر بطور موقت (چادر) در بقاع متبرکه اسکان داشتند.
 
حجت الاسلام توسلی، در پایان افزود: زائرین و کودکانی که از خدمات خیمه‌های معرفت بقاع متبرکه نیز در نوروز ۹۷ بهره‌مند شدند بیش از ۴۷ هزار و ۹۰ نفر بود. 
 
انتهای پیام/م
برچسب ها: سازمان اوقاف ، نوروز
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.