سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کشت نشاء کلزا برای اولین بار در استان کردستان

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: محصول کلزای دیم برای اولین بار در این استان به صورت نشائی در قالب مرزعه نمایشی و الگویی کشت شد.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، محمد فرید سپری گفت: کشت کلزای دیم نشایی در سه تکرار با استفاده از سه رقم دلگان، وتراپر و هایولا در روستای کوردره حوزه ژاوه رود کامیاران کشت شده است.

وی افزود: کشت دانه‌های روغنی دیم از جمله کلزا در تناوب گندم و جو برای خودکفایی روغن در کشور و پایداری تولید انجام می‌شود که محقق شدن اهداف آن گام مهمی در تامین امنیت غذایی است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان اضافه کرد:استفاده از ظرفیت خالی اراضی آیش دیم، استفاده از آب سبز در تولید محصول استراتژیک از مزایای کشت نشائی کلزا است.

سپری افزود: از مزایای فرعی این کشت تثبیت و ایجاد شغل در بخش کشاورزی، توسعه و رونق در صنعت زنبور داری، بهره برداری هرچه بیشتر از اراضی، پایداری در تولید و در نهایت افزایش درآمد کشاورزان است.

وی از کشت سه هزار و ۵۶۲ هکتار کلزا در استان خبر داد و افزود: این میزان از کلزا توسط ۹۵۰ بهره بردار در سطح استان کشت شده است.

وی وضعیت رویشی مزارع کلزای استان را بسیار مناسب اعلام کرد و گفت: انتظار می‌رود مانند سال گذشته زراعی با مراقبت‌های ویژه کارشناسان و بهره برداران و نیز ریزش‌های مناسب جوی بیشترین عملکرد را داشته باشیم.

انتهای پیام/م

کشت سه هزار و ۵۶۲ هکتار کلزا در استان کردستان

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.