سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خوش نیت در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

توانمندسازی محرومان و اشتغالزایی؛ سرفصل اقدامات مثبت رئیسی در آستان قدس رضوی بود

فرماندار خراسان رضوی گفت: آقای رئیسی ارتباط خوبی با بدنه اجتماعی، به خصوص در حوزه محرومیت زدایی ایجاد کرد.

حیدر خوش نیت فرماندار خراسان رضوی در گفت‌وگو با  خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره اقدامات حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی در آستان قدس رضوی گفت: یکی از اقدامات آقای رئیسی اجتماعی کردن خدمات آستان قدس بود، در واقع ارتباط خوبی با بدنه اجتماعی و بدنه آستان قدس به خصوص در حوزه محرومیت زدایی ایجاد کردند. این اقدامات جهت‌گیری‌های خوبی در سال‌ اخیر داشته و باعث جهت دهی و توانمندسازی افراد محروم بود.

وی در ادامه افزود: در سال ۹۶ به نوعی اقدامات حمایتی از سوی آستان قدس صورت گرفت، اما در سال ۹۷ اقدامات اشتغالزایی، توانمند سازی شکل گرفت، که رویکرد بسیار خوب آقای رئیسی در آستان قدس بود. ما امیدواریم مسئول آینده هم همین روند اقدامات توانمندسازی برای محرومان و استفاده از زیر ساخت‌های آستان قدس به نفع محرومین را در دستور کار خود قرار دهد.

فرماندار خراسان رضوی با بیان اینکه توانمندسازی افراد محروم جزو بند‌های ۸ گانه در حکم آقای رئیسی بود، گفت: مقام معظم رهبری بر این عمل تاکید فراوانی داشتند، که آقای رئیسی این فرمان را عملیاتی کردند. با توجه به اینکه آقای رئیسی نسبت به مرحوم آیت الله واعظ طبسی جوانتر بودند، حضور ایشان در عرصه‌های مختلف فعال‌تر بود، همچنین اقدامات عمرانی خوبی اعم از بازسازی راه‌ها و پل‌ها در مناطق محروم در سال ۹۶ و ۹۷ انجام دادند.

خوش نیت در ادامه اظهار کرد: اقدام دیگر  آقای رئیسی حل مشکلات اراضی آستان قدس بود. بسیاری از زمین‌های حاشیه شهر مشهد، اراضی آستان قدس بود که تبدیل به خانه‌های حاشیه شهر شده بود، ایشان در این زمینه نظارت کامل داشتند و به نوعی با سیاست‌ بقیه دستگاه‌ها برای کنترل حاشیه شهر همراهی کردند. انتظار می‌رود با آمدن مسئول جدید، در زمینه کنترل کالبدی حاشیه شهری به دستگاه‌ها کمک کنند.

وی در پایان درباره همایش فرمانداران و استانداران هفته گذشته در وزارت کشور گفت: نشست امسال خوب بود، در آن نشست کار کارگاهی انجام شد، واقعا کمیسیون‌های مختلفی اعم از سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، فنی و عمرانی، نظرتی توسط آقای عرف معاون سیاسی وزارت کشور مطرح و انجام شد.

فرماندار خراسان رضوی در ادامه افزود: ابتکار عمل خوبی در این نشست جریان داشت. در حقیقت به نوعی بین آنچه که ما باید انجام دهیم با آنچه که در ستاد تصمیم‌گیری، باید یک ارتباط ارکانیگ برقرار شود، در این نشست این ارتباط ارگانیک برقرار شد، هر چند نقاط ضعف محدودی هم بود، که دوستان قول دادند تا این نقاط ضعف در نشست ‌های بعدی برطرف شود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.