سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

با موافقت نمایندگان؛

انتشار تصویب و اعلام نظر دولتی‌ها و حکومتی‌ها در جریان انتخابات ممنوع می‌شود

مجلس هرگونه انتشار تصویر مگر مواردی که جنبه عمومی دارد یا اعلام نظر دولتی‌ها و حکومتی‌ها در جریان انتخابات را ممنوع کرد.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، نمایندگان در صحن علنی امروز (یکشنبه، ۱۹ اسفندماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی طرح یک فوریتی اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی با ماده (۳۳) با ۱۲۱ رأی موافق، ۴۴ رأی مخالف و ۴ رأی ممتنع از مجموع ۲۱۴ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

بر اساس ماده ۳۳ این طرح ماده ذیل به عنوان ماده (۶۰) مکرر یک به قانون الحاق می‌شود: هرگونه انتشار تصویر مگر مواردی که جنبه عمومی دارد یا اعلام نظر مقامات، مدیران، مسئولان دولتی و حکومتی موضوع ماده (۶۰) این قانون له یا علیه نامزد‌ها و جریان‌های سیاسی و احزاب و گروه‌های سیاسی در جریان انتخابات ممنوع است. استفاده از اظهارنظر، نام، تصویر یا نماد سایر اشخاص حقیقی و حقوقی، احزاب و گروه‌های سیاسی در تبلیغات انتخاباتی منوط به ارائه مستندات معتبر و مجوز موارد مزبور به کمیسیون بررسی تبلیغات استان و هیأت اجرایی حوزه انتخابیه مطابق ماده (۵۷) این قانون است.

در تبصره آمده است: تخلف از حکم این ماده جرم بوده و مرتکب به مجازات درجه ۶ قانون مجازات‌های اسلامی به استثنی حبس محکوم می‌شود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.