سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بر اساس آخرین اعلام پایگاه علمی ISI؛

محقق مشهدی در رده یک درصد دانشمندان برتر جهان قرار گرفت

عضو هیئت علمی دانشکده داروسازی مشهد در بین یک درصد دانشمندان برتر جهان در رشته پزشکی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، بر اساس آخرین اعلام پایگاه علمی ISI، عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد موفق به ورود در دو فیلد فارماکولوژی و توکسیکولوژی و نیز بالینی (Clinical Medicine) دانشمندان یک درصد برتر جهان قرار گرفت.

امیر حسین صاحبکار عضو هیات علمی دانشکده داروسازی مشهد که دو سال پیش موفق به ورود به جمع دانشمندان برتر در حوزه فارماکولوژی و توکسیکولوژی شده بود در آخرین اعلام موسسه تامسون رویترز در حوزه بالین نیز در ردیف دانشمندان پر استناد و یک درصد برتر قرار گرفت.

وی با بیان اینکه وزارت بهداشت و معاونت پژوهشی بر گسترش طرح‌های تحقیقاتی فناورانه و بالین تاکید دارند و بر این اساس در چند سال اخیر اجرای طرح‌های تحقیقاتی در حوزه بالین نیز مورد توجه قرار گرفت تصریح کرد: در این مدت تلاش شد که فعالیت‌های تحقیقاتی با کارآزمایی بالینی بر روی انسان انجام و نتایج آن نیز در قالب مقالات ارائه شود.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد به فعالیت‌های تحقیقاتی در حوزه علوم پایه اشاره کرد و گفت: بیشتر مقالات انجام شده در این حوزه نیز در زمینه بیماری‌های قلبی و عروقی، آتروسکلروز و چربی خون و درمان‌های نوین دارویی بوده و در بخش‌های سلولی، مولکولی و حیوانی مورد بررسی قرار گرفته است.

صاحبکار افزود: در ده سال اخیر صد‌ها عنوان مقاله در حوزه پایه و بالین تدوین و در پایگاه‌های معتبر علمی جهان نمایه شده است.

وی با بیان اینکه بیشتر زمان فعالیت علمی اش در پژوهش، تحقیق در حوزه‌های بالین، پایه و آموزش به دانشجویان می‌گذرد تصریح کرد: سوق دادن مطالعات و پروژه‌های تحقیقاتی به سمت بالین میتواند در رشد و ارتقاء جایگاه علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد بسیار مؤثر باشد، اما اعضای هیات علمی غیر بالینی با سد‌های زیادی جهت اجرای پروژه‌های تحقیقاتی بالینی روبرو هستند و از آنجایی که این تحقیقات وقت بسیار زیادی را از محقق می‌گیرد لازم است مساعدت بیشتری از سمت مسئولین در این زمینه انجام گیرد.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه روند سنتی و پیچیده در کنار برخی قوانین اداری و استخدامی موجب شده است که فرایند ارتقا اعضای هیات علمی محقق و پژوهشگر با مشکل روبرو شود، خواستار تسهیل امور اداری برای ارتقاء اعضای هیات علمی به ویژه افرادی که در بخش پژوهش و تحقیقات فعالیت می‌کنند، شد.

کسب عنوان دانشمند برگزیده دهه اخیر کشور از سوی فرهنگستان علوم پزشکی جمهوری اسلامی ایران از جمله عناوین اخیر علمی کسب شده وی به شمار می‌رود.

انتهای پیام//ج.ر
 

حضور دانشمند مشهدی در رده یک درصد دانشمندان برتر جهان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.