سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت:

باید فرهنگ نسخه نویسی الکترونیک را رواج دهیم/ در ۶۰۵ بیمارستان نیاز به ارائه دفترچه بیمه نیست

موهبتی گفت: در ۶۰۵ بیمارستان نیاز به ارائه دفترچه نیست و مراجعان با دادن کد ملی می‌توانند کار‌های خود را انجام دهند.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، طاهر موهبتی مدیرعامل سازمان بیمه سلامت در همایش مشترک معاونین درمان دانشگاه‌های علوم پزشکی و مدیران کل بیمه سلامت سراسر کشور که صبح امروز در ساختمان بیمه سلامت برگزار شد، اظهار کرد: امروز روز دوم برگزاری همایش مشترک است، امروز با هدف استقرار سازمان الکترونیک جمع شده‌ایم، به موجب قوانین ما چند پروژه مانند استحقاق سنجی در ۶۰۵ دانشگاه را در دست داریم.

وی افزود: امروز در ۶۰۵ بیمارستان نیاز به ارائه دفترچه نیست و مراجعان با دادن کد ملی می‌توانند کار‌های خود را انجام دهند همچنین هم زمان رفع هم پوشانی انجام می‌شود، امیدوارم بتوانیم در بخش خصوصی هم ورود کنیم، زیرا این کارها در بخش دولتی  انجام می‌شود.

موهبتی ادامه داد: رسیدگی اسناد الکترونیک انجام شده است و باید بتوانیم در راستای کنترل هزینه این کار‌ها را انجام دهیم، کشور‌هایی که این کار را شروع کرده‌اند ۱۵ سال برای آن وقت صرف کرده‌اند و این امری طبیعی است که برخی از کار‌ها زمان‌بر باشد.

اجرای طرح  نسخه نویسی الکترونیک در ۳۱ استان

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت بیان کرد: نسخه نویسی الکترونیک طی ۵،۶ ماه گذشته در کرمان انجام شد و این طرح در ۳۱ استان، آغاز شده است، در نسخه نویسی الکترونیکی فرد به مطب مراجعه می‌کند و کار‌های خود را به راحتی انجام می‌دهد، اگر هر کار اشتباهی انجام شود و مطابق مقررات نباشد سیستم هشدار می‌دهد.

آی تی چالش نظام سلامت

وی تشریح کرد: آی تی در نظام سلامت مانند بانکداری نیست و سختی آن ۶۰ درصد است در حالی که امکان دارد این سختی در سیستم بانکداری ۳۰ درصد باشد؛ تغییر رفتار مهم است، زمانی که بحث بانکداری پیش آمد  واکنش‌های زیادی در کشور داشت و همین مطلب آی تی هم قطعا واکنش خواهد داشت.

موهبتی گفت: در نسخه نویسی مشکل چندین برابر است زیرا در بحث بستری نهاد داریم و در بحث سرپایی نهادی نداریم، در بخش سرپایی صد و هشتاد و پنج میلیون بار مراجعه داریم پس باید تسهیلات بانکی فراهم کنیم و این کار با کمک بانک‌ها و دولت انجام خواهد شد.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت افزود: نکته دیگر چالش‌های فنی است، فرایند الکترونیک در مرور زمان انجام خواهند شد، ما شروع می‌کنیم و مهم این است که فرهنگ نسخه نویسی الکترونیک را راه‌اندازی کنیم و قطعا در شروع کار باید پایلوت فرهنگ کار را اجرایی و رفتار‌های اجتماعی را اصلاح کنیم.

وی ادامه داد: قطعا نیاز داریم مورد حمایت قرار گیریم، اگر قصد داریم با داروسازان کار کنیم باید با انجمن آن‌ها همکاری کنیم، وقت را باید غنیمت شمرد و چرا که زمان به سرعت خواهد گذشت.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.