سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیر کل بهزیستی قم عنوان کرد؛

راه اندازی سامانه تصمیم در قم اثرات مثبتی داشته است/هیچ طلاقی در روستا‌های قم ثبت نشده است

سلیقه گفت:با راه‌اندازی و فعالیت این سامانه و مشاورین خانواده در قالب آن،۲۵ درصد زوج‌های متقاضی طلاق از تصمیم قطعی برای طلاق منصرف شده و به زندگی مشترک خود ادامه داده‌اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان ظهر امروز با حضور امید محدث مدیرکل دفتر هماهنگی و ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش، هاشمی معاون استاندار و جمعی از مسئولان و مدیران استانی در سالن جلسات استانداری برگزار شد.

در این جلسه، فرماندار قم گفت: برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در هفته جوان قم باید تمام مناطق و بخش‌های استان را در برگرفته و صرفاً به برگزاری در برخی مراکز و مناطق ویژه محدود نشود.

رضا سیار ظرفیت مساجد استان را موردتوجه قرار داد و عنوان کرد: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و پایگاه‌های بسیج استان از ظرفیت‌های مهمی بوده که می‌توانند در برگزاری باشکوه هفته جوان مؤثر واقع شوند.

خلیل مرادی با اشاره به آمار بالای جمعیت جوان استان قم یادآورشد: ۲۵ درصد جمعیت استان در گروه سنی ۱۵ تا ۲۹ سال قرار دارند، این گروه سنی حساس‌ترین گروه سنی بوده و بیش از گروه‌های سنی دیگر نیازمند رسیدگی و توجه است.

مدیرکل ثبت‌احوال استان قم نیز در بخشی از این جلسه، بیان کرد: طبق آخرین آمار استانی جمعیت قم در حال حاضر یک‌میلیون و ۳۳۸ هزار نفر است، فراوانی جمعیت قم در گروه سنی ۳۰ تا ۳۴ سال بالاترین فراوانی را در بین گروه‌های سنی دیگر دارد.

وی افزود: در ۱۱ ماهه نخست امسال در مجموع ۷ هزار و ۱۷۶ واقعه ازدواج در استان قم به ثبت رسیده است، همچنین در این مدت ۲ هزار و ۷۷۷ طلاق نیز رخ‌داده است، نزدیک به ۱۰۰ درصد آمار طلاق در قم مربوط به مناطق شهری بوده و در سطح روستا‌های استان خبری از پدیده زشت طلاق نیستیم.

مدیرکل بهزیستی استان قم نیز در بخشی از این جلسه، عنوان کرد: سامانه و طرح "تصمیم" یکی از اقدامات موفق در کاهش آمار طلاق در قم بوده است، طبق این طرح پرونده زوج‌های متقاضی طلاق قبل از رسیدگی در محاکم خانواده توسط مشاورین این طرح بررسی می‌شود.

مدیرکل ثبت‌احوال استان قم تصریح کرد: میانگین سن ازدواج در بین مردان قمی ۲۹ و در بین دختران ۲۴ سال است، همچنین میانگین سن طلاق نیز بین ۳۰ تا ۳۴ در تغییر است، در استان قم بیشترین ضریب ازدواج دختران در گروه سنی ۱۵ تا ۱۹ به ثبت رسیده است.

رضا سلیقه با اشاره به اثرات مثبت راه‌اندازی سامانه تصمیم در قم تأکید کرد: با راه‌اندازی و فعالیت این سامانه و مشاورین خانواده در قالب آن، ۲۵ درصد زوج‌های متقاضی طلاق از تصمیم قطعی برای طلاق منصرف شده و به زندگی مشترک خود ادامه داده‌اند.

انتهای پیام/ ح

هیچ طلاقی در روستا‌های قم ثبت نشده است

برچسب ها: طلاق ، بهزیستی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.