سلیقه گفت: برای ایجاد یک مرکز مشاوره پیش از ازدواج در استان توافق شده است که فعالیت آن در آینده نزدیک شروع می‌شود.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛رضا سلیقه ،مدیرکل بهزیستی استان قم،بااشاره به آغازفعالیت سامانه تصمیم دراستان قم گفت:فعالیت این سامانه به صورت آزمایشی در استان آغاز شده است، یک شورای مشورتی از مدیران دادگستری و بهزیستی را برای سامانه تصمیم در قم تشکیل دادیم.

وی ادامه داد: در آینده نزدیک دادگستری استان قم به دفاتر قضایی در این استان ابلاغ خواهد کرد که پرونده‌های طلاق به دادگاه خانواده ارسال نشود و متقاضیان طلاق برای پیگیری پرونده خود در سامانه تصمیم ثبت نام کنند، احتمالا زمان ابلاغ این بخشنامه در اردیبهشت ماه خواهد بود.

سلیقه با اشاره به روند کنونی مشاوره برای زوجین متقاضی طلاق در استان قم افزود: هم اکنون یک گروه برای مشاوره این زوجین در دادگاه خانواده مستقر هستند که قضات زوجین متقاضی طلاق را به این گروه ارجاع می‌دهند و آن‌ها توانستند که حدود 20 درصد از زوجین متقاضی طلاق را از این کار منصرف کنند.

مدیرکل دادگستری استان قم بیان کرد: شروع آزمایشی فعالیت سامانه تصمیم در استان برای شناسایی موانع و مشکلات و برطرف کردن آن‌ها است، البته اکنون زوجین متقاضی طلاق در استان قم می‌توانند هم در سامانه تصمیم ثبت نام کنند و هم از طریق دفاتر قضایی دادخواست طلاق بدهند.

مدیرکل بهزیستی استان قم عنوان کرد: برای ایجاد یک مرکز مشاوره پیش از ازدواج در استان توافق شده است که فعالیت آن در آینده نزدیک شروع می‌شود.

وی ادامه داد: با آغاز رسمی سامانه تصمیم در استان قم، فعالیت گروه مشاوره سازمان بهزیستی استان قم در دادگاه خانواده خاتمه پیدا می‌کند.

وی یادآورشد: آمار طلاق در استان قم در سال 96 نسبت به سال پیش از آن کاهش داشت.

انتهای پیام/ح

آغاز فعالیت آزمایشی سامانه تصمیم در قم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار