سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش مطرح کرد؛

پرورش دانش‌آموز نقاد و خلاق، اولین هدف نظام تعلیم و تربیت/ نقش دانش‌آموز را در اداره مدرسه پررنگ کنیم

کاظمی گفت: باید برنامه‌ها را از نوع برنامه ملی در کف مدارس فعال کنیم و نقش دانش‌آموز را در اداره مدرسه پررنگ کنیم.

به گزارش  حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا کاظمی معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش‌وپرورش در انتخابات هشتمین دوره مجامع اعضا و ششمین دوره مجمع مربیان سازمان دانش‌آموزی کشور که در اردوگاه شهید باهنر برگزار شد، به روایتی از امام صادق (ع) اشاره کرد که در آن بر ایمان و عمل صالح مبتنی بر علم تأکید دارد و در ادامه بر مبنای این حدیث راز و رمز ماندگاری و اثربخشی انسان و عمل او را اخلاص دانست.

مبنای کار تیمی، خرد جمعی و احترام به آرای دیگران است

کاظمی مأموریت اصلی سازمان دانش‌آموزی را تربیت اجتماعی و سیاسی در چارچوب سیاست‌های نظام جمهوری اسلامی دانست و افزود: در نظام تعلیم و تربیت هدف اول شکل گرفتن و تربیت دانش‌آموزان نقاد و خلاق است. حضور دانش‌آموزان در سازمان و مجلس دانش‌آموزی بالاترین فرایند تربیت اجتماعی است، زیرا بر مبنای کار تیمی، خرد جمعی و احترام به آرای دیگران است.

وی تصریح کرد: بنای کار ما در فعالیت‌های گروهی و اجتماعی و در دل مدرسه است، زیرا در دل فعالیت‌های گروهی نقش و مسئولیت تعریف می‌شود.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش‌وپرورش گفت: با نقش‌پذیری خود در بخش‌های مختلف مسائل سیاسی و اجتماعی کشور اثربخشی کار و نقش خود را بالا می‌بریم.

برنامه و رویکرد‌های مدارس باید تغییر اساسی کند

کاظمی افزود: در دهه پنجم انقلاب با توجه به شرایط پیچیده تربیتی کشور و جامعه که کار تربیت را سخت کرده است، نیاز به تغییر اساسی در برنامه‌ها و رویکرد‌های خود در کف مدرسه داریم.

وی با طرح این سؤال که آیا برنامه‌های سازمان را متناسب با نیاز روز و شرایط تعلیم و تربیت تغییر داده‌ایم؟ گفت: ما ۴۵هزار مربی پرورشی داریم، اما در سازمان ۵۷هزار مربی داریم که آنان بدون هیچ چشم‌داشت و انتظاری در بخش‌های مختلف در خدمت آموزش‌وپرورش هستند.

معاون پرورشی و فرهنگی گفت: باید برنامه‌ها را از نوع برنامه ملی در کف مدارس فعال کنیم و نقش دانش‌آموز را در اداره مدرسه پررنگ کنیم.

کاظمی به بیانیه گام دوم انقلاب اشاره کرد و گفت: معتقدم سازمان دانش‌آموزی و تشکل‌های دانش‌آموزی در مدرسه می‌توانند به‌عنوان تشکل‌های پیشتاز در تحقق آرمان‌های انقلاب نقش اساسی را ایفا کنند.

وی از روسای سازمان دانش‌آموزی خواست در راستای اجرایی شدن بیانیه گام دوم گفتمان‌سازی این بیانیه را مشخص کنیم تا امید و نشاط در جامعه ساری و جاری شود همچنین برای این موضوع نیز برنامه‌ریزی داشته باشیم.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش‌وپرورش گفت: فعالیت‌های سازمان دانش‌آموزی علاوه براینکه به تربیت اجتماعی و سیاسی دانش‌آموزان منجر می‌شود فعالیت‌هایی نشاط‌آور است. معتقدم سازمان شاید مهم‌ترین تشکیلاتی است که به معنای واقعی در راستای تحقق سند تحول بنیادین و سیاست مقام معظم رهبری برای تربیت دانش‌آموزان گام برمی‌دارد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
معلم
۲۲:۵۷ ۱۸ اسفند ۱۳۹۷
کاردوستان پرورشی در مدرسه فقط مصورسازی یک سری کارها واقدامات سوری هست وهیچ فلسفه ونظم وقانونی وجودندارد خودشون هم میگن فقط باید یه کاری انجام بدیم کارشون فقط دخالت درامور مدرسه است من در چند مدرسه از دانش اموزان مختلف پرس وجوکردم نوددرصدشون می گفتند ما واسه مربی پرورشی خبر چینی می کنیم واونابه ما جایزه می دن ببینید کار به جایی رسیده که حتی در مورد کارکنان مدرسه هم همین روال رو دنبال می کنند که خیلی ناراحت کننده وبده معلم درس میده تجسس دراموردیگران حرامه مربی پرورشی میگه ازاده بارها توصبحگاه شنیدم که مربی پرورشی داشت از امام حسین صحبت می کرد یه دفعه به دانش اموزانی که حرف می زدند وچیزی از حرفای ایشون نمی فهمیدند با دادوبیداد ناسزا گفت وبعد صحبتش رو ادامه ایا واقعا این روش کارسازه ؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟