سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان:

اجرای طرح کاداستر در جنگل ها و اراضی ملی گیلان

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان از تهیه طرح کاداستر در ۱۲۰ هزار هکتار از اراضی ملی و جنگلی این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت،محسن یوسف پور، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گیلان گفت: طرح جامع حدنگار موسوم به کاداستر از سال ۹۶ با هدف مشخص شدن حد و حدود اراضی ملی از اراضی مستثنائات در اراضی ملی و جنگلی استان آغاز شده و تاکنون این طرح در ۱۲۰ هزار هکتار از اراضی جنگلی به اجرا در آمده است.

وی، با اشاره به اینکه بر اساس برنامه ریزی، طرح کاداستر تا پایان سال ۹۸ در استان اجرا خواهد شد، افزود: امسال نیز این طرح در سطح ۵۰۰ هزار هکتار از اراضی جنگلی استان هدف‌گذاری شده و در دستور کار این اداره کل قرار گرفته است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گیلان گفت: پس از تهیه این نقشه‌ها و مشخص شدن حد و حدود اراضی ملی از اراضی مستثنائات اگر افرادی در اراضی ملی ادعای مالکیت داشته باشند می‌توانند مدارک و مستندات خود را برای رسیدگی به شعبات اثبات مالکیت ارائه دهند.

محسن یوسف پور، با بیان اینکه وسعت اراضی در استان گیلان بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار تخمین زده می‌شود، افزود: ۵۶۵ هزار هکتار از این اراضی جنگلی و ۲۲۴ هزار هکتار دیگر نیز مرتع هستند.

وی گفت: پروژه‌های آبخیزداری کمک می‌کند تا از کیفیت جنگل‌های هیرکانی استان گیلان که جزء بهترین جنگل‌های دنیا محسوب می‌شوند به نحو مطلوب حفظ و پاسداری شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گیلان، اجرای طرح‌های آبخیزداری، پرورش جنگل و طرح کاداستر را در حفظ اراضی ملی و جلوگیری از تجاوز به آن‌ها مؤثر دانست و تصریح کرد: امسال حدود ۲ میلیون نهال از سوی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان غرس و ۵۰۰ هزار نهال دیگر نیز میان مردم در سراسر استان توزیع می‌شود.

 

انتهای پیام/م.ع

 طرح کاداستر در ۱۲۰ هزار هکتار از اراضی ملی گیلان اجرا شد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.