سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جذب همیاران افتخاری طبیعت در رفسنجان

رئیس اداره منابع طبیعی رفسنجان گفت: تاکنون ۸۵۰ نفر به صورت افتخاری همیار طبیعت جذب کرده ایم و این افراد شامل اعضای شورای اسلامی روستاها، مردم و مسئولان هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، مسعود حیدری پور رئیس اداره منابع طبیعی رفسنجان گفت:طی چهل سال گذشته ۲ هزار و ۴۰۰ هکتار زمین به بنیاد مسکن و انقلاب رفسنجان واگذار شده است.

وی افزود: ۵۶ هزار هکتار از اراضی شهرستان متعلق به مردم است و ۱۰۰ هزار هکتار نیز در حریم شهر قرار دارد که حفاظت و گشت زنی در اراضی رفسنجان به میزان ۶۷۲ هزار و ۳۰۰ هکتار توسط چهار نیرو انجام می‌شود.

حیدری پور تصریح کرد: بیش از ۲۰۱ هزار هکتار بیابان در رفسنجان وجود دارد که از این میزان ۴۱ هزار و ۵۰۰ هکتار تپه‌های شنی و ماسه‌ای فعال و نیمه فعال هستند و ۱۲۰ هزار هکتار پهنه طاغ گذاری در این شهرستان داریم.

رئیس اداره منابع طبیعی رفسنجان  گفت:برای تثبیت شن و ماسه در حال حاضر ۸۰ هزار هکتار باغ پسته داریم و ۲۴ هزار و ۹۰۰ هکتار نیز نهال کاری توسط منابع طبیعی انجام شده است.

وی بیان کرد: در زمینه جنگل کاری و بذرکاری نیز تاکنون بیش از ۷۴ هزار هکتار انجام شده و در زمینه ایجاد گورآب‌ها و هلالی‌های کوچک نیز جهت جلوگیری از هدر رفت آب و ذخیره نزولات آسمانی در مسیر رفسنجان به یزد و رفسنجان به کرمان در قالب بیش از ۳۳ هزار هکتار این گورآب‌ها ایجاد شده است.

حیدری پور بیان کرد: سهم رفسنجان از اعتبارات ۳۰۰ میلیارد تومانی ملی یک میلیارد و ۲۵۴ میلیون تومان بوده که امسال جذب شد ه. و برخی پروژه‌ها از جمله دو بند خاکی در رودخانه گیودری و ده سیاهان که سیل آسا هستند نیزاجرا و این دو بند خاکی در قالب ۷۰ هزار متر مکعب آب را ذخیره می‌کنند.

انتهای پیام/ح

جذب همیاران طبیعت دررفسنجان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.