مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان گفت: در راستای تحقق اهداف کارگروه تثبیت مالکیت دولت با رعایت حقوق مردم به عنوان مستثنیات جنوب کرمان را به عنوان پایلوت تثبیت مالکیت دولت با رویکرد کاداستر معرفی کردیم.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، همایش حافظان انفال جنوب استان کرمان در محل سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رودبار جنوب برگزار شد.

محمد حسن کردستانی مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان در همایش حافظان انفال جنوب کرمان گفت: منطقه جنوب کرمان با مساحتی بالغ بر سه میلیون و ۸۵۰ هزار هکتار دارای دو ناحیه رویشی ایران تورانی و خلیج عمانی است.

وی افزود: اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان رتبه یازدهم را در بین ۳۳ اداره کل منابع طبیعی سراسر کشور به لحاظ سطح اراضی ملی تحت مدیریت را به خود اختصاص داده است.

کردستانی تصریح کرد: در راستای اجرای سیاست‌های اصول ۴۴ و ۵۰ قانون اساسی، فرمایشات مقام معظم رهبری و تحقق سیاست‌های ابلاغی سازمان جنگل‌ها کار گروه‌های متعددی تشکیل شد از همه مهمتر کارگروه تثبیت دولت با رویکرد کاداستر است.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان گفت: در راستای تحقق اهداف کارگروه تثبیت مالکیت دولت با رعایت حقوق مردم به عنوان مستثنیات با تعاملی سازنده با مجموعه دستگاه‌های اجرایی بویژه قضایی با محوریت شورای حفظ حقوق بیت المال استان موفق شدیم جنوب کرمان را به عنوان پایلوت تثبیت مالکیت دولت با رویکرد کاداستر معرفی کنیم.

احمد حمزه نماینده مردم پنج شهرستان جنوبی در مجلس شورای اسلامی در همایش انفال جنوب کرمان گفت:طبیعت نعمت خالق است که برای رفاه ما انسان‌ها خلق شده است.

وی افزود:در جامعه امروزی ما در حفاظت از طبیعت مشکل داریم.

حمزه تصریح کرد:منطقه جنوب کرمان جز اولین استان‌هایی در کشور است که توانستند حدنگار را به طور کامل اجرا کنند.

وی گفت: زمین خواری در بطن خود یک مفهوم منفی دارد زمین خواری به طور کل یعنی اینکه کسی زمینی را که ارزش بالایی دارد به چند قطعه تقسیم کند و بفروش برساند و این مفهوم در جنوب کرمان اصلا معنی ندارد در حق مردم جنوب کرمان اجحاف شده است مستثنیات مردم بسیار کم است.

حمزه گفت:در شهرستان منوجان با هزارو ۴۰۰ هکتار با وجود قلعه تاریخی با قدمت هزار ساله فقط ۷ هزار مستثنیات ثبت شده است در رودبار و قلعه گنج نیز این مشکل را داریم.

حمزه ساماندهی تصرفات سنواتی را خواستار شد و گفت:یک شعبه حقوقی برای رسیدگی به پروند‌های مردم در شهرستان کهنوج مستقر شود.

 بصیری معاون سیاسی و امنیتی استانداری استان کرمان  هم گفت: انسان‌ها باید یاد بگیرند طبیعت را تخریب نکنند در این راستا از دیدگاه اسلامی توجه ویژه‌ای شده است.

وی افزود :برای اینکه ما شرایط حفظ انفال را بدانیم باید اهمیتش را بدانیم انفال عمومی حق الناس هستند و باید تا پای جان از آن محافظت کنیم.حفظ انفال عموم رعایت حقوق متقابل دولت و ملت است بی مبالاتی نسبت به بیت المال به همه ما بر می‌گردد، حفظ انفال نیاز به برخود قاطع دارد در حفظ اموال عمومی و منابع طبیعی رعایت اصول باید در اولویت قرار گیرد.

بصیری گفت :مدیریت در تصرف انفال حد و حدود آن مشخص است و در راستای حفظ انفال سازمان‌های مردم نهاد و همیاران طبیعت را باید ویژه مورد توجه قرار داد.

در پایان همایش سوگند نامه حفاظت از منابع طبیعی قرائت شد و از فعالین عرصه حفاظت از منابع طبیعی جنوب کرمان با اهدای لوح تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/ی

برگزاری همایش حافظان انفال جنوب استان کرمان

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار