سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۵۰ کارگاه صنایع دستی در بوکان فعال است

سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بوکان گفت: هم اکنون ۵۰ کارگاه صنایع دستی در این شهرستان فعال است.

اسماعیل رحیمی سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بوکان در گفت وگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ، با اعلام اینکه هم اکنون ۵۰ کارگاه صنایع دستی در این شهرستان فعال است، گفت: این کارگاه‌ها در مجموع برای ۱۰۰ نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد کرده است.

وی افزود: امسال برای ۳۵۰ نفر از هنرمندان این شهرستان در رشته‌های مختلف صنایع دستی کارت شناسایی صادر شده است.

رحیمی تصریح کرد: این کارت ها، برای هنرمندان رشته‌های مختلف صنایع دستی شامل گلیم بافی، بافتنی سنتی، دوخت لباس‌های محلی، گیوه بافی، منبت و معرق، سفالگری، عروسک سازی، دوخت لباس‌های محلی، چرم دوزی و گلیم بافی صادر شده است.افرادی که دارای این کارت‌ها هستند علاوه بر دریافت تسهیلات ارزان قیمت می‌توانند به نمایشگاه‌های داخلی و بین المللی معرفی و از مزایای بیمه تامین اجتماعی نیز بهره‌مند شود.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بوکان اذعان کرد: ۲۰ پرونده دیگر جهت صدور کارت به مرکز استان معرفی شده اند که با صدور آن تعداد افرادی که دارای کارت صنایع دستی می‌شوند به ۳۷۰ نفر افزایش پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: از مجموع افرادی که دارای کارت شناسای صنایع هستند ۱۴ نفر از خدمات صندوق بیمه تامین اجتماعی استفاده می‌کنند؛ همچنین امسال سه دوره آموزشی در رشته‌های منبت و معرق، سفالگری، عروسک سازی، دوخت لباس‌های محلی، چرم دوزی و آموزش گلیم بافی برای هنرمندان این شهرستان برگزار شده است.

شهرستان بوکان در جنوب استان آذربایجان غربی و بر سر جاده ترانزیتی غرب قرار گرفته است و با شهرستان‌های مهاباد، میاندوآب، شاهیندژ و سقز همجوار است و یکی از مهاجرپذیر‌ترین شهر‌های ایران به شمار می‌رود.

این شهرستان دارای ۲۵۱ هزار نفر جمعیت است که از این تعداد، ۱۹۴ هزار نفر ساکن نقاط شهری و ۵۶ هزار نفر نیز ساکن روستا‌ها می‌باشند و بعد از ارومیه، خوی و میاندوآب چهارمین شهرستان پر جمعیت آذربایحان غربی است.
 
انتهای پیام/ت

فعالیت کارگاه های صنایع دستی در بوکان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.