سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

توزیع ۸.۵ میلیون کارپول دندانپزشکی تا پایان سال ۹۷/ قاچاق معکوس داروی بی‌حسی به دلیل تفاوت نرخ ارز

مدیرکل اداره دارو سازمان غذا و دارو گفت: تا پایان سال ۹۷ حدود ۸.۵ میلیون کارپول بی حسی دندانپزشکی در بازار توزیع می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، دندانپزشکی و بی حسی دندان با آمپول موضوعی است که کمتر کسی با آن آشنا نیست و اغلب افراد  طعم آمپول بی حسی دندانپزشکی را چشیده اند.

کارپول بی حسی دندانپزشکی یکی از ملزومات دندانپزشکی برای کار درمان  است، اما پس از تحریم ها و نوسانات نرخ ارز بازار دندانپزشکی کشور با چالش کمبود کارپول بی حسی دندانپزشکی مواجه شده‌ است و به گفته مسئولان وزارت بهداشت در حوزه دندانپزشکی حتی به دلیل ارزان بودن با پدیده قاچاق معکوس روبه رو شدیم.

تولید 250 هزار واحد کارپول دندانپزشکی ایرانی در شرکت های داروسازی

محمد عبده زاده مدیرکل امور دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره موضوع کمبود کارپول بی حسی دندانپزشکی و چالشی دندانپزشکان و دانشکده های دندانپزشکی با آن روبه رو شده اند، گفت: تدابیری که اندیشیده ایم تا نیاز بازار را  از 2 راه تولید داخل کارپول دندانپزشکی از سوی 2 شرکت داروسازی و به موازات آن واردات کارپول بی حسی دندانپزشکی تامین  کنیم و به نظر می رسد که  مشکل کارپول دندانپزشکی در بازار حل شده است.

عبدزاده به میزان تولید کارپول بی حسی دندانپزشکی در 2 شرکت داروسازی ایرانی اشاره کرد و افزود: یکی از شرکت های تولیدکننده کارپول روزانه 150 هزار محصول تولید می کند و این محصولات تحویل بازار می شود و 100 هزار کارپول را نیز یک شرکت تولیدکننده کارپول بی حسی دندانپزشکی تولید می کند  و محصولات خود را در بازار به فروش می رساند تا دندانپزشکان استفاده کنند.

مدیرکل امور دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو با اشاره به واردات کارپول بی حسی دندانپزشکی برای حل مشکل کمبود و از بین رفتن التهاب موجود در بازار اظهار کرد: به موازات تولید کارپول بی حسی دندانپزشکی، واردات نیز انجام می شود و محموله وارداتی کارپول بی‌حسی دندانپزشکی وارد  کشور شده است و این محموله وارداتی کارپول بی حسی دندانپزشکی در مرحله برچسب گذاری و رجیستریشن قرار دارد.

3.5 میلیون واحد کارپول دندانپزشکی مصرف می شود

عبده زاده به میزان توزیع کارپول دندانپزشکی مصرفی کشور اشاره کرد و گفت: میزان مصرف کارپول بی حسی دندانپزشکی در زمان اوج به 3.5 میلیون واحد می رسد و پیش بینی می کنیم تا پایان سال 97 حدود 8.5 میلیون کارپول دندانپزشکی در زنجیره توزیع شود و  در اختیار دندانپزشکان قرار گیرد و به دنبال آن التهاب موجود در بازار کارپول دندانپزشکی از بین برود.

مدیرکل امور دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو  درباره چالش قاچاق معکوس کارپول دندانپزشکی اظهار کرد: ما با دندانپزشکان و شرکت های پخش بحث و بررسی کردیم و راه هایی برای مبارزه با قاچاق معکوس اندیشیده ایم اما تا زمانی که اختلاف نرخ ارز وجود دارد با قاچاق معکوس کارپول دندانپزشکی مواجه خواهیم بود و هیچ کدام از راه حل ها نمی تواند  صد درصد قاچاق معکوس را از بین ببرد چرا که اختلاف نرخ ارز بسیار معنادار است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.