سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کاهش دست درازی قاچاقچیان چوب به عرصه‌های منابع طبیعی غرب مازندران

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران – نوشهر از کاهش قاچاق چوب در غرب استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، سرهنگ مهدی عسکری فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران – نوشهر گفت: قاچاق چوب در غرب مازندران بسیار کمتر از دیگر مناطق شمال کشور است.

وی افزود: فقط پنج درصد از قاچاق چوب صورت گرفته در چهار اداره کل منابع طبیعی شمال کشور مربوط به اداره کل نوشهر است.

سرهنگ عسکری تأکید کرد: حضور مستمر گشت‌های روزانه و شبانه، استفاده از نگهبان و قُرُقبان، نصب دوربین‌های مداربسته و تحت وب از مهم‌ترین دلایل کاهش قاچاق چوب بوده است.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران – نوشهر افزود: برخی از دوربین‌های در نظر گرفته شده برای محافظت از مناطق پرخطر، مجهز به میکروفون هستند و می‌توان صدای اره موتوری را تشخیص داد.

وی با بیان اینکه ۱۹۱نیروی حفاظتی در این منطقه فعال هستند، گفت: این تعداد نیرو از ۵۱۰ هزار و ۳۹۳ هکتار عرصهٔ منابع طبیعی غرب مازندران حافظت می‌کنند.

اختصاص ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای مدیریت پایدار جنگل در شمال کشور

رحمت علیزادهٔ جیرکُل معاون امور جنگل اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران – نوشهر نیز گفت: برای سال آینده ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای طرح تفصیلی و نیمه‌تفصیلی مدیریت پایدار جنگل در شمال کشور در نظر گرفته شده است.

وی افزود: در قالب این طرح، جنگل‌ها پهنه‌بندی و زمینه برای استفاده از قابلیت‌های غیرچوبی جنگل فراهم می‌شود.

علیزادهٔ جیرکُل از توزیع ۵۲۷ هزار اصله نهال در هفتهٔ منابع طبیعی خبر داد و گفت: ۴۰۰ هزار اصله از این تعداد، در غرب مازندران و بقیه در استان‌های دیگر توزیع می‌شود.

معاون امور جنگل اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران – نوشهر افزود: گونه‌های در نظر گرفته شده اغلب شامل زَربین، سرو خمره‌ای، سرو شیراز، پَلَت، صنوبر است.

انتهای پیام/آ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.