سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کاراته به المپیک ۲۰۲۴ نرسید

کمیته برگزاری بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس با اضافه شدن کاراته در این دوره از بازی‌ها مخالفت کرد.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، تلاش فدراسیون جهانی کاراته در بازگرداندن این رشته به المپیک ۲۰۲۴ به جایی نرسید و کمیته برگزاری المپیک پاریس با اضافه شدن این رشته به این دوره از بازی‌های المپیک مخالفت کرد.

کاراته در بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ حضور دارد، ولی جایی در لیست رشته‌های ورزشی المپیک ۲۰۲۴ نخواهد داشت.

پس از اینکه مشخص شد رشته کاراته در المپیک ۲۰۲۴ پاریس حضور ندارد، مسئولان فدراسیون جهانی کاراته از جمله آنتونی اسپینوس رئیس وناگورا دبیر کل این فدراسیون به تکاپو افتادند تا این رشته ورزشی را به رشته‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس اضافه کنند، این ۲ به همراه رئیس فدراسیون کاراته فرانسه دیدار‌ها و گفتگو‌هایی را نیز با مقامات برگزار کننده المپیک پاریس برگزار کردند، اما نتیجه مثبتی عایدشان نشد.

هدف آن‌ها این بود که پس از اضافه شدن ۴ رشته «بریک دنس، ورزش‌های صعودی، اسکیت بورد و موج سواری» به عنوان رشته‌های جدید به المپیک پاریس، کاراته هم به عنوان پنجمین رشته در این بازی‌ها گنجانده شود. اما کمیته برگزاری المپیک پاریس پس از برگزاری دیدار‌هایی با شخصیت‌های برجسته کاراته، اعلام کرده است که در فاصله ۵ سال تا آغاز این بازی‌ها درباره افزودن ورزش‌های جدید به بازی‌های المپیک تجدید نظر نخواهد کرد.

کمیته برگزاری توضیح داد که "عناصر جدیدی که توسط WKF ارائه نشده است، که مستلزم بازگری در طرح پیشنهادی به IOC باشد".

کمیته برگزاری در بیانیه‌ای افزود: "پاریس ۲۰۲۴، ناامیدی همه فدراسیون‌هایی را که برای المپیک پاریس ۲۰۲۴ انتخاب نشده اند، درک می‌کند می‌داند و برای ارتقا ورزش آن‌ها همیشه با آن‌ها همکاری خواهد کرد."

با این وجود رئیس فدراسیون جهانی کاراته گفته هنوز تسلیم نشده و از تمام ابزار و امکانات خود برای گنجاندن این رشته به المپیک ۲۰۲۴ استفاده خواهد کرد.

فدراسیون جهانی کاراته پویشی را با هشتگ «کاراته ۲۰۲۴» راه اندازی کرده و از طرفداران این رشته خواسته در این پویش مشارکت کنند.


بیشتر بخوانید:

کاراته کرمان میزبان بزرگترین رویداد ورزشی کشور

معرفی نفرات برتر مسابقات کاراته در ایذه

نام‌های نامرئی و مهندسی انتخابات کاراته در قالب سکوت!


انتهای پیام/

کاراته از المپیک ۲۰۲۴ حذف شد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.