سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پشت صحنه صنعت باتری سازی در انگلیس +تصاویر

دیوید گرین‌وود، یکی از کسانی که صنعت باتری‌سازی انگلیس به او مدیون است، از پیشرفت‌‌های این صنعت و چالش‌هایی که در پیش روی او قرار دارد پرده برداشت.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، صنعت تولید باتری انگلیس تا حد زیادی به پروفسور دیوید گرین‌وود مدیون است. او کسی است که سالیان زیادی از عمر خود را صرف کار بر روی تولید باتری‌های پیشرفته گذاشته است. البته گرین‌وود با ۱۵۰ محقق دیگر همراهی می‌شود و او در انجام این تحول‌ها تنها نیست. تلاش آن‌ها برای ایجاد باتری‌های اقتصادی‌تر است که بتوانند در صنعت خودروسازی جهش بزرگی ایجاد کنند.

گرین‌وود در یکی از مصاحبه‌های خود درباره اهمیت صنعت باتری سازی چنین توضیح داد: «هنگامی که شما قصد دارید یک خودروی برقی بخرید، باتری قسمتی است که تقریبا تمام بخش‌های خودرو را کنترل می‌کند. هزینه ساخت باتری نصف هزینه ساخت کل خودرو را شامل می‌شود.»

جالب است بدانید تاریخچه خودرو‌های برقی به قبل‌تر از آن چه ما تصور می‌کنیم باز می‌گردد. گفته می‌شود در دهه ۱۹۱۰ این خودرو‌ها حتی از برادر بنزینی خود محبوب‌تر بودند. اما در دهه ۱۹۲۰ با با بنیان‌گذاری استاندارد‌های سوختی و بهبود عملکرد خودروها، ورق به نفع خودرو‌های بنزینی برگشت. اما اکنون به دلیل آسیب‌های زیادی که این خودرو‌ها به طبیعت زده‌اند بیشتر خودروسازان در حال تلاش برای یک خودروی برقی با کارایی بالا هستند که بتواند بهترین جایگزین برای خودرو‌های سوختی شود.

چندین سال پیش هزینه باتری یک خودرو برقی به ازای هر کیلووات‌ساعت ۷۸۰ پوند بود. این هزینه چهار پنچم کاهش پیدا کرده و اکنون به ۱۵۵ پوند رسیده است. علاوه بر این اکنون ظرفیت باتری‌های استفاده شده در خودرو‌های برقی دو برابر شده است.

گرین‌وود درباره تفاوت خودرو برقی هشت سال پیش با امروز می‌گوید: «اگر برای شما در سال ۲۰۱۰ یک خودرو می‌ساختم و آن را با یک نمونه دیگر که از فناوری امروز استفاده می‌کند جایگزین می‌کردم، باید انتظار داشته باشید که این خودرو دو برابر مدل پیشین خود مسافت طی کرده و هزینه‌های آن چهار پنجم کاهش پیدا کند.»

اما به عقیده او این رشد سریع دیگر ادامه نخواهد داشت و برای باقی مسیر پیشرفت نیاز به نوآوری‌های بیشتری است. او معتقد است در ۸ الی ۱۰ سال آینده باید باتری‌های لیتیوم‌یونی را توسعه دهند تا بتوان پیشرفت در این صنعت را دوباره دید.

گرین‌وود در بخشی از مصاحبه خود به مسئله هزینه‌های شارژ این خودرو اشاره کرد. به عقیده او چالش‌های مختلفی پیش روی این مسئله وجود خواهد داشت و باید برای آن فکری کرد.


بیشتر بخوانید: محصولات آینده اپل دنیا را شگفت‌زده خواهد کرد +جزئیات


انتهای پیام/

صنعت باتری سازی و چالش‌های آن

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۲۰:۰۱ ۰۴ فروردين ۱۳۹۸
خودرو برقي تا صد سال ديگه هم توليد نميشه