سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آیت الله دری نجف آبادی:

ماه رجب فرصتی برای جمع آوری توشه آخرت

امام جمعه اراک در خطبه های نماز گفت:ماه رجب فرصتی برای جمع آوری توشه آخرت است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی امام جمعه اراک و نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در خطبه‌های امروز نماز عبادی سیاسی نماز جمعه در مصلی بیت المقدس اراک با تبریک فرارسیدن ماه بابرکت رجب  گفت: ماه رجب فرصتی برای جمع آوری توشه آخرت است.

آیت الله دری نجف آبادی افزود : ماه های رجب ؛ شعبان و رمضان بهار ماه های سال و بهار اولیای خداوند است و لازم است این ماه های شریف را درک کنیم و با گریه و استغفار و عشق به خداوند ؛ شب زنده داری و قرائت قرآن از برکات این ماه ها کمال استفاده را ببریم .

وی با تشریح زندگی امام علی علیه السلام اضافه کرد : آن حضرت دلبستگی به دنیا نداشت و همه تعلقش متوجه خداوند بود در این دوره هم امام راحل و حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب هم دلبستگی به دنیا نداشته و ندارند و دنبال پول و جاه و مقام نبوده همه چیز را برای خداوند می خواستندو می خواهند.

ایام اعتکاف و میلاد امام علی علیه و امامان بزرگوار با شکوه و معرفت برگزار شود

نمابنده ولی فقیه در استان مرکزی بیان کرد : ایام اعتکاف و میلاد امام علی علیه و امامان بزرگوار را در پیش داریم لازم است این مناسبتها با شکوه و معرفت برگزار شود و ۱۵۰ مسجد هم در سطح استان برای برگزاری مراسم اعتکاف آماده شده است .

وی به روز درختکاری و جشن احسان و نیکوکاری هم اشاره کرد و افزود : لازم است با گسترش فرهنگ درختکاری و حفظ مراتع و جنگلها و فضای سبز در کاهش آلودگی هوا بکوشیم و سرانه فضای سبز را افزایش دهیم .

امام جمعه اراک تاکید کرد: در بحث احسان و نیکوکاری هم در آستانه عید نوروز قرار داریم و باید با انجام سنت های پسندید عید نوروز مثل سرکشی و کمک به نیازمندان و شرکت در جشن نیکوکاری فقرا و نیازمندان را دریابیم .

آیت الله دری نجف آبادی به خدمات کمیته امداد امام خمینی ره هم اشاره کرد و گفت: اشتغالزایی و توانمندسازی نیازمندان و کمک به زنان بی سرپرست و بد سرپرست و ایتام از وظایف مهم کمیته امداد است.

وی به ۲۲ اسفند روز بزرگداشت شهدا و تأسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران هم اشاره کرد و افزود: خانوارهای معظم شهدا عزیز و با عظمت هستند و باید مورد تکریم و رسیدگی قرار گیرند.

امام جمعه اراک انتخاب رییس جدید قوه قضاییه را به حجت الاسلام والمسلمین رییسی تبریک گفت و یاد روسای قبلی قوه قضائیه را گرامیداشت .

وی افتتاح خط راه آهن شمال کشور در استان گیلان توسط دولت را به فال نیک گرفت و اظهار امیدواری کرد خط راه آهن مرکز کشور به غرب و کشور عراق هم هر چه زودتر تکمیل و باعث رونق رفت و آمد و ارتباط بیشتر دو کشور شود.

انتهای پیام/ج

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.