سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عروس شهر‌های ایران پذیرای گردشگران

شهرستان رامسر با وجود جاذبه‌های گردشگری و رفاهی آماده استقبال از مسافران نوروزی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، رامسر، شهری هم جوار با رشته کوه‌های البرز و دریای خزر که آن را به علت زیبایی‌اش عروس شهر‌های ایران می‌نامند و قدیمی‌تر‌ها به آن سخت سر می‌گفتند.

رامسر تابستان‌های گرم و مرطوب و زمستان‌های سردی دارد و قرار گرفتن این شهر در کنار جنگل و دریا و برخورداری از جاذبه‌های طبیعی زیبا، و امکانات اقامتی، پذیرایی و تفریحی این شهر سبب ورود میلیونی مسافران به این شهر شده است.

مزارع برنج، ساحل زیبا، چشمه‌های آب گرم معدنی، مناطق ییلاقی خوش آب وهوا، وجود تعداد زیادی باغ مرکبات، آبشارها، چشمه ها، صد‌ها مراکز اقامتی رامسر را به شهری پر رفت و آمد و قطب مهم گردشگری تبدیل کرده است.

باقری یکی از اهالی روستای جواهر ده رامسر می‌گوید: به واسطه ارتفاعات اطراف جواهرده، ورزش‌های رایج کوهنوردی و صعود به ارتفاعات زیبای آن، کشتی محلی گیله مرد و اسب سواری علاقه‌مندان زیادی را به طرف خود می‌کشد.

وی افزود: از جاذبه‌های دیگر جواهر ده می‌توان به گهواره سنگی، سلاژپشته، شیر سنگی، چشمه‌های طبیعی، مسجد آدینه (با قدمت ۷۰۰ ساله)، گور‌های گبری اشاره کرد.

باقری گفت: نکته حائز اهمیت در مورد جواهر ده این است که در تمامی فصول می‌توانید شاهد مناظر زیبا و منحصر به فردی باشید که کمتر جایی نظیرش پیدا می‌شود.

صفای طبیعت در بوستان جنگلی صفارود

پارک جنگلی صفارود در میان دره و در کنار رود صفارود واقع شده و جنگل پوشیده از درختان زیبا، رودخانه، وجود آب معدنی، آب و هوای مطبوع به این مکان جلوه ویژه داده است.

علاوه بر جاده‌های زیبای پارک جنگلی صفا رود، این منطقه مسافران بسیاری را به سمت خود می‌کشاند.

قله مارکوه، قله‌ای پوشیده از درخت

قله مار کوه از سلسه کوه‌های البرز جداشده، قله آن مخروطی شکل و پوشیده از درخت است که در ۶ کیلومتری شرق رامسر و ۳ کیلومتری ساحل دریا و محور ارتباطی تنکابن به رامسر قرار دارد.

این کوه زیبا از درختچه‌ها، درختان بلوط، شمشاد و ازگیل پوشیده شده، در بلندای این کوه بقایای یک قلعه قدیمی وجود دارد که احتمالاً محیط دیده بانی حاکمان قدیمی در این منطقه بوده است.

غار‌هایی به وسعت تاریخ

ابراهیمی یکی از مسافران تهرانی می‌گوید: تعریف غار‌های رامسر را بار‌ها شنیده‌ایم و دومین بار است که برای دیدن غار به رامسر می‌آییم.

وی افزود: تاکنون به غار‌های گرگرلوکا، یاغی لوکا، بام بامه رفته‌ایم و بام بامه در جنوب غربی محله رمک در میان جنگل‌های پوشیده از درخت است که شنیده‌ایم این غار دیدنی، ترسناک و از عجایب رامسر به شمار می‌آید.

مهم‌ترین تفرجگاه غربی‌ترین شهر مازندران

جنگل دالخانیاین به عنوان یک تفرجگاه مهم شهر رامسر مورد توجه بسیاری از گردشگران است.

غلظت مه جنگل، ویژگی بارز جنگل دالخان است که پس از طبیعت بکر و دست نخورده اش جلب توجه می‌کند.

به واسطه وجود درختان جنگلی درهم تنیده، آب و هوایی بی نظیر، هم جواری با جنگل‌های وسیع رامسر و مناظر زیبا،   به این منطقه دالان بهشت می‌گویند.

صادقی یکی از مسافران مشهدی می‌گوید: جنگل دالخانیاین انگار تعریفی است که ما از بهشت شنیده ایم و واقعا بکر و زیبا است.

وی افزود: در سفر به رامسر علاوه بر این جنگل از آبشار‌های ازارک، هیستان، چاردر، خشکا، لج و میج و راشمه دره هم دیدن کردیم و قصد داریم در چند روز آینده چشمه‌های آب گرم معدنی این شهر را هم ببینیم.

این مسافر مشهدی گفت: تعریف چشمه‌های آب گرم معدنی رامسر را شنیدیم که از خاصیت‌های طبی و درمانی برخوردار هستند.

وجود یک هتل تاریخی در رامسر

هتل پارسیان آزادی رامسر از یک هتل قدیمی و یک هتل جدید تشکیل شده که ساخت هتل قدیم رامسر به سال ۱۳۱۱ بر می‌گردد.

اروپایی‌ها و به ویژه آلمانی‌ها در ساخت این هتل نقش داشتند و هنگام ساخت آن از سلیقه آلمانی، انگلیسی و ایتالیایی استفاده شده است.

معماری این هتل به گونه‌ای است که احساس می‌کنید در یک موزه هستید و بیشتر سقف‌ها دارای گچ بری از نوع گیاهی و ورودی اتاق‌ها دارای تزیینات گچی از نوع شمسه‌ای و پر طاووس است.

در این هتل رخداد‌های مهمی از جمله برگزاری اولین کنفرانس بین المللی حفاظت از تالاب‌ها و پرندگان مهاجر در اسفند ۱۳۴۹، برگزاری کنگره پزشکی بین المللی از مهر ماه ۱۳۳۱ در چندین سال متوالی، سمپوزیوم بین الملی ماهیان خاویاری، اجلاس ناکا، اجلاس ارگان‌های دریایی کشور، بهداشت جهانی، همایش بین المللی انسان و آب، فیلم برداری قسمت‌هایی از سریال کاراگاه علوی ثبت شده است.

علاوه بر این قرار گیری جنگل سرسبز در پشت هتل، و زیبایی‌های داخل هتل جذابیت این هتل را نزد مسافران چندین برابر کرده است.

ساختمان جدید هتل پارسیان آزادی رامسر در کنار هتل قدیم رامسر در تمامی فصول سال آماده ارائه بهترین خدمات به مسافران است.

رونق موزه تماشاگه خزر

موزه تماشاگه خزر در سال ۱۳۱۶ در میان باغی با ۶۰ هزار متر و مساحت حدود ۶۰۰ متراحداث شده در کاخ از گچ بری‌های زیبا، سقف بسیار دیدنی با ۴ ستون سنگی بزرگ خوش تراش، ببر سنگی، مجسمه‌های برنزی و مرمری، تابلو‌های نقاشی عتیقه، کریستال، فرش‌های نفیس، منبت کاری‌های بسیار زیبا و آثار دیگر هنرمندان بزرگ ایران و جهان  وجود دارد.

بازدید برای عموم مردم آزاد است و تنوع گیاهی و وجود گونه‌های اصلاح شده مرکبات در باغ محوطه این موزه منحصربه فرد است.

یکی از مسافران عراقی که برای ماه عسل به همراه همسرش به رامسر آمده است، می‌گوید: خاطرات خوبی در سفر به رامسر برای ما ثبت شده و واقعا طبیعت اینجا بی نظیر است.

وی افزود: پس از دیدن موزه تماشاگه خزر قصد داریم به تله کابین برویم و زیبایی‌های رامسر را از نمای بالا ببینیم.

دیدن دریا و جنگل از ارتفاع

ویژگی خاص تله کابین رامسر بزرگ‌ترین تله کابین کشور به حساب می‌آید که با ۴۰ کابین به طول ۲ کیلومتر از کنار ساحل خزر تا ارتفاعات جنگلی مسافران را جابجا می‌کند.

اصغری مسافر هرمزگانی می‌گوید: به نظرم تله کابین رامسر جذاب‌ترین بخش تفریحی این شهرستان است و مناظر پایین دست بسیار زیبا است.

وی افزود: در محطه این تله کابین می‌توان از سوغاتی مردم مازندران مانند انواع ترشی و مربا خریداری کرد.

استفاده از ظرفیت گردشگری در صنعت توریسم

محمد آزاد فرماندار رامسر گفت: منطقه جواهرده رامسر با طبیعتی زیبا و آب و هوایی مناسب مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی است که باید با ایجاد زیرساخت‌های مناسب به روستای گردشگری ملی و بین المللی تبدیل شود.

وی افزود: باید طرح توسعه روستای جواهرده متناسب با اقلیم آن باشد و ساخت و ساز‌ها به طور اصولی صورت بگیرد و از هر نوع فعالیت خارج از ضوابط جلوگیری شود.

آزاد گفت: سالانه جمعیت شناور فراوانی از این روستا دیدن می‌کنند و گردشگران عربی و کشور‌های منطقه بازدید از این مسیر زیبا را در دستور مقاصد گردشگری خود دارند.

فرماندار رامسر با بیان اینکه طرح توسعه جواهرده باید بر مبنای روستای هدف گردشگری طبیعی و اکوتوریسم باشد، افزود: هنوز از این منطقه با ارتفاع مناسب از سطح دریا و آب و هوای خوب برای تقویت صنعت توریست استفاده نشده است.

وی گفت: بهسازی مسیر‌های دسترسی به این منطقه ییلاقی، توسعه شانه‌های خاکی و خط کشی مسیر از جمله نیاز‌های این روستا است که از طریق اداره‌های کل مربوط در حال پیگیری است.

عروس شهر‌های ایران این روز‌ها آماده پذیرایی از میهمانان نوروزی است تا از جاذبه‌های بکر و چشم نواز این شهرستان خاطراتی خوش به جا بماند.

گزارش از سیده حکیمه موسوی ازنی

انتهای پیام/ م

برچسب ها: نوروز ، استانداری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.